Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mannen hos KF och jag får extrajobb och problem

Aha!
Får man fråga hur gamla ni är och hur länge ni varit tillsammans?
Har ni haft detta på tapeten tidigare?

Skrev inte på att vara gift med en stor bebis jag måste ta hand om. Trodde han var bättre än andra killar jag mött som inte varit självständiga.
Sätt er ner och prata ut som två vuxna och kom sedan tillbaka till denna tråd om du behöver ytterligare hjälp. Du skriver att han är som en stor bebis som du måste ta hand om. Visa isåfall att du inte är en bebis och sätt dig ner och prata ut med din man. Vill han inte så förklara att det inte fungerar för dig på den inslagna vägen. Sätt krav på om vilka förändringar du vill se för en fortsättning.

Sätt er ner och prata ut som två vuxna och kom sedan tillbaka till denna tråd om du behöver ytterligare hjälp. Du skriver att han är som en stor bebis som du måste ta hand om. Visa isåfall att du inte är en bebis och sätt dig ner och prata ut med din man. Vill han inte så förklara att det inte fungerar för dig på den inslagna vägen. Sätt krav på om vilka förändringar du vill se för en fortsättning.

Instämmer. Särskilt med tanke på att det finns barn inblandade. Hur vill du/ni ha det framöver? Vill ni leva tillsammans med de premisserna osv.

Hade det inte varit för min mans dåliga ekonomi, noll förmåga att handskas med pengar kombinerat med ett problem att berätta sanningen, hela sanningen och inget annat än sanningen hade jag med största sannolikhet inte suttit i skuldträsket själv. Men nu gör jag det tyvärr. Har lyckats strukturera upp mina skulder och lever med skuldsanering och en man som har skulder men ingen av oss har någon aning om det är en halv miljon eller två miljoner. Ska inom ett par månader göra ett försök att få koll och eventuellt göra en skuldsaneringsansökan på han med.

När jag läser det du skriver så verkar ni båda lite ” bebis ”. Han gör inte något du inte gör/gjort. Att ” tro ” att han ska vara mer mogen pga högre ålder kan jag också tycka är naivt. Ni måste prata och stötta varandra och kanske få hjälp utifrån. Ni har båda förhalat sanningen.
Menar inget illa, det hoppas jag att du förstår.❤️

Äh ni överreagerar.
Ville ha tips på hur man ska handskas med en man som är efterbliven ekonomiskt (om man får ett brev från kronofogden) men jätteperfekt på andra sätt. Jag är den akademiska, han är en sån som har jobbat i alla år men är inte raggare, sportfåne, dricker inte eller någonting. Båda är scouter och älskar friluftsliv. Älskar honom ändå fast han klantade sig. Jag vill vara väldigt perfekt så jag tycker det inte kändes så roligt.
Jag klarar att ordna upp det, vi pratar mycket. Tycker bara att det är dåligt att han har haft sitt namn hos kronofogden i sitt liv nu och även fast skulden försvinner direkt nu med skatteåterbäringen känner jag att det inte är ett så attraktivt drag att han fått ett sånt brev.

Äh ni överreagerar.
Ville ha tips på hur man ska handskas med en man som är efterbliven ekonomiskt (om man får ett brev från kronofogden) men jätteperfekt på andra sätt. Jag är den akademiska, han är en sån som har jobbat i alla år men är inte raggare, sportfåne, dricker inte eller någonting. Båda är scouter och älskar friluftsliv. Älskar honom ändå fast han klantade sig. Jag vill vara väldigt perfekt så jag tycker det inte kändes så roligt.
Jag klarar att ordna upp det, vi pratar mycket. Tycker bara att det är dåligt att han har haft sitt namn hos kronofogden i sitt liv nu och även fast skulden försvinner direkt nu med skatteåterbäringen känner jag att det inte är ett så attraktivt drag att han fått ett sånt brev.

Hoppas verkligen det löser sig men det lät inte så lättvindigt av ditt första inlägg samt att han grusat era planer att flytta till hus.

Du fick väl också tips på hur man handskas med en sån situation eller hur?
Kommunikation, ärlighet och aktivt jobba med beteende förändringar som ni ogillar. Samarbetar ni så kommer ni säkert att lyckas! Det räcker dock med att ena partnern stoppar huvudet i sanden för att skapa en destruktiv relation.

Här kastar vi skit på män ;)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp