Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mannen hos KF och jag får extrajobb och problem

Ekonomin är alltid delad när man är gifta, oavsett om väljer att ha egna konton eller inte.

Håller så mycket med.
Har personligen aldrig förstått hur det ens går att ha delad ekonomi när man är gift och har barn.
Visst man kan "splitta" hyran/mat men vad händer när barnen ska på utflykt? Lägger man halva var?
Vad händer om den ena blir arbetslös?
Om någon byter jobb?
Om man ska ha ny bil men tjänar olika mycket.

Inte så lätt för alla att sköta sin ekonomi när det strular med inkasso m.m
Vet av egen erfarenhet att det är lätt att missa något eller stoppa huvudet i sanden för man orkar helt enkelt inte. Sen hade väl du spelat bort hans lön? Vad skulle han då betala sina skulder med? Ni måste helt enkelt hjälpas åt i den sitsen ni är... Sätt er gemensamt och gå igenom era skulder, ni drabbas ju båda om den ena ligger efter.
Lycka till!

Håller så mycket med.
Har personligen aldrig förstått hur det ens går att ha delad ekonomi när man är gift och har barn.
Visst man kan "splitta" hyran/mat men vad händer när barnen ska på utflykt? Lägger man halva var?
Vad händer om den ena blir arbetslös?
Om någon byter jobb?
Om man ska ha ny bil men tjänar olika mycket.

Alla pengar in är egentligen ens gemensamma inkomst, sen hur man löser det i verkligheten är bra mycket krångligare.

Inte så lätt för alla att sköta sin ekonomi när det strular med inkasso m.m
Vet av egen erfarenhet att det är lätt att missa något eller stoppa huvudet i sanden för man orkar helt enkelt inte. Sen hade väl du spelat bort hans lön? Vad skulle han då betala sina skulder med? Ni måste helt enkelt hjälpas åt i den sitsen ni är... Sätt er gemensamt och gå igenom era skulder, ni drabbas ju båda om den ena ligger efter.
Lycka till!

Ja, jag lånade hans pengar tänkte jag för att jag hade mycket på väg in men han har ju skitit i räkningar, blir arg av det.

Ja, jag lånade hans pengar tänkte jag för att jag hade mycket på väg in men han har ju skitit i räkningar, blir arg av det.

Inte för att vara taskig men i det här läget är det han som har anledning att vara lack mer än dig :D

Då kanske du ska ställa dig frågan vad han gör med sina pengar? Räcker dom kanske inte till alla räkningar? Som sagt, ha inblick i varandras ekonomi är ett måste i sitsen ni är i

Skrev inte på att vara gift med en stor bebis jag måste ta hand om. Trodde han var bättre än andra killar jag mött som inte varit självständiga.

Jag har anledning att vara arg för vi skulle köpa ett hus ihop mars ca 2020 och nu kommer inte det gå för att han inte har koll på sina egna räkningar.

Jag har anledning att vara arg för vi skulle köpa ett hus ihop mars ca 2020 och nu kommer inte det gå för att han inte har koll på sina egna räkningar.

Men han kan ju inte betala sina räkningar när du spelat bort hans pengar :/

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp