Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mannen har sökt säkerhetsklassad tjänst - hur påverkar mina skulder ?

Det beror nog på vilken rutin man har.
Näe klass 1 och 2 har samma rutiner oavsett arbetsplats. Ganska rigorösa kontroller :)
Undrar om min dåvarande arbetsgivare faktiskt sa upp min säk klassning haha

Jag har gjort säkerhetsprövning för klass 2 men fick inte veta att det tagits uc, men jag klarade inte säkerhetsprövningen pga

Det är många som har lån, så det enskilt är ingen fara. Vad är bakgrunden till lånen, har du köpt något särskilt? Nån försäljning med underskott? Skilsmässa?
Finns däremot ingen rimlig förklaring och lånen är ”för stora” i relation till din inkomst kan det finnas en risk att säkerhetsprövningen ger rött ljus.
Nej jag har ju lån pga spel så det är väl inte det bästa. Men ska mannen berätta detta eller hur ska han hantera detta? Vänta och se om frågan kommer upp ?

Detta har kommit fram till honom under detta året och på grund av tillställningar och annat framöver har vi inte bestämt än hur det blir med vår relation framöver. Men just nu är vi gifta. Så då antar jag att det kommer att påverka honom i den här kontrollen…

Detta har kommit fram till honom under detta året och på grund av tillställningar och annat framöver har vi inte bestämt än hur det blir med vår relation framöver. Men just nu är vi gifta. Så då antar jag att det kommer att påverka honom i den här kontrollen…
Svar ja, ni kommer räknas som gifta och du kommer bli kontrollerad. Kontrollen av dig är dock inte lika rigorös som din makes.

Jag har gjort säkerhetsprövning för klass 2 men fick inte veta att det tagits uc, men jag klarade inte säkerhetsprövningen pga ekonomi.
Hur illa var det ställt för dig ekonomiskt när du inte klarade säkerhetsprövningen? Jag funderar på att söka tjänst hos polisen i framtiden, dock inom ekonomi. Är högt belånad men i övrigt relativt schyst uc och få ff.

Näe klass 1 och 2 har samma rutiner oavsett arbetsplats. Ganska rigorösa kontroller :)
Undrar om min dåvarande arbetsgivare faktiskt sa upp min säk klassning haha
Och rutinen är lika till sån grad att alla använder uc. Inte på nivån alla gör kreditupplysning?

Och rutinen är lika till sån grad att alla använder uc. Inte på nivån alla gör kreditupplysning?
Det jag menar är att klass 2 är samma oavsett vilken arbetsplass.
Likaså klass 1. Skillnaderna mellan klass 1 och 2 är jag osäker på.

Det viktiga här är att han är ärlig under intervjun, lägger alla korten på borden.
Så om han inte vet hur illa din skuldsättning är, omfattningen och vad den beror på så bör du berätta det för han direkt, så det inte kommer fram på annan väg.

Skulderna i sig är inte nödvändigtvis grund för ett negativt besked, även om det så klart är en negativ aspekt.
Det viktiga är att de vet hur de uppkommit, omfattningen på skulderna och om det är ett problem som sätter er i beroendeställning(Har ni en plan för att bli av med skulderna, klarar ni att betala utan problem etc) där eventuell påverkan utifrån kan ifrågasätta hans lojalitet.

I slutändan är det upp till arbetsgivaren ifall de anser att de kan lita på hans lojalitet eller ej.

Tack för svaret ! Jag är något nervös inför detta… det är mina skulder och jag kan betala dem just nu i allafall.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp