Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mannen har sökt säkerhetsklassad tjänst - hur påverkar mina skulder ?

Min man har sökt tjänst och hamnar i säkerhetsklassning 2. Vad kontrolleras på mig då ? Gör man en UC-förfrågan eller hur fungerar det ? Jag har 700 000 i Blanco men de betalas av varje månad. Hur påverkar detta?

Min man har sökt tjänst och hamnar i säkerhetsklassning 2. Vad kontrolleras på mig då ? Gör man en UC-förfrågan eller hur fungerar det ? Jag har 700 000 i Blanco men de betalas av varje månad. Hur påverkar detta?
En snabb googling säger så här
”För säkerhetsklass 2 görs även en särskild personutredning. Detta innebär, förutom ekonomisk kontroll av dig, även registerkontroll och ekonomisk kontroll av make/maka eller sambo. I säkerhetsklass 1 och 2 inhämtas inte samtycke från de medkontrollerade.”

En snabb googling säger så här
”För säkerhetsklass 2 görs även en särskild personutredning. Detta innebär, förutom ekonomisk kontroll av dig, även registerkontroll och ekonomisk kontroll av make/maka eller sambo. I säkerhetsklass 1 och 2 inhämtas inte samtycke från de medkontrollerade.”
Såg oxå det. Men innebär detta en UC då eller hur fungerar det ? Är det någon som vet ?

Det viktigaste är att din make är ärlig och att det finns en plan för att bli skuldfri. Det man vill ta reda på är om skulderna eventuellt innebär en sårbarhet när det kommer till säkerhetskänslig verksamhet.

Det görs en uc, men även kontroller hos kfm och inkasso. Sen storleken på ditt blancolån kan absolut vara ett problem för hans chanser att få jobbet då det kan innebära en risk för utpressning.

Usch vad jobbigt det blev nu då… och inget jag kan göra något åt heller….

Det görs en uc, men även kontroller hos kfm och inkasso. Sen storleken på ditt blancolån kan absolut vara ett problem för hans chanser att få jobbet då det kan innebära en risk för utpressning.
Får man besked på när det tagits en uc eller hur vet man det ?

Det är många som har lån, så det enskilt är ingen fara. Vad är bakgrunden till lånen, har du köpt något särskilt? Nån försäljning med underskott? Skilsmässa?
Finns däremot ingen rimlig förklaring och lånen är ”för stora” i relation till din inkomst kan det finnas en risk att säkerhetsprövningen ger rött ljus.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp