Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Manipulera betalning?

Fan vad folk som inte ens suttit inne ljuger på detta forum.

Att bli dömd ger dig snarare hjälp.
Du får all hjälp, oavsett ekonomiskt, du får bästa tiderna, expressfil till skuldrådgivare, du får hjälp med jobb så länge du själv vill.

Dessutom har någon av mina tre arbetsplatser aldrig frågat om utdrag och även om de gör det är det ju bara förklara att du mått dåligt och suttit dig i skiten men att det är historia. Så länge du är vettig och svarar ärligt på frågan om du får den. Säger dom nej då är det inget företag du vill jobba på med den människosynen.

Det enda som kan bli svårt är jobb inom polis, väktare, försvaret och sånt.

Men av betanmärkningar eller en prick i registret väljer man prick i registret alla dagar i veckan. Ingen jävel bryr sig så länge du inte är våldtäktsman, pedofil eller mördare.

Hej,

Fick ett utslag i augusti på min skuld. Sen begärde jag återvinning och fick det då den var betald. Nu ligger det en anmärkning där trots att utslaget är borttaget. Då påstår inkassobolaget att min betalning inkom efter att utslaget gick igenom så trots att jag fick rätt angående återvinning så kommer utslaget ligga kvar och anmärkningen med i tre år. Stämmer detta? Enligt kreditupplysningsbolagen så är det så också påstår dessa.

Nu är det ju dock så att de säger att om jag skickar in en kopia på att betalningen är utförd innan utslaget så kommer de ta bort anmärkningen. Det är ju inte svårare än att manipulera bilden och göra så betalningen ser ut att vara betald innan. Frågan är då vad risken är? Kan man chansa att göra såhär och att de tar bort anmärkningen eller är det risk att jag hamnar i trångmål om det är så att det kommer fram att betalningen visst är gjord efter utslaget? Vad är det värsta som kan hända? Alltid värt en chansning för att slippa ha en anmärkning i tre år...
Jag fattar inte???? När man begär återvinning hos Kfm skickar de ju din begäran till tingsrätten som avgör om anmärkningen ska undanröjas. Tingsrätten hör också med aktuellt inkassobolag. Om Tingsrätten avgör att anmärkningen är felaktig och ska undanröjas är det tvingande. Skicka tingsrättsdomen (som kommer hem till dig) till det kreditupplysningsbolag som inte tar bort din anmärkning.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp