Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Hur stora skulder har du?

Jag har precis fått avslag under inledande skuldsanering. Skulderna är nu uppe över 1.5 miljoner och jag är endast dagar ifrån att löneutmätning startar. Jag har blivit erbjuden jobb på Malta och skulle därifrån kunna få ett drägligt liv förutsatt att inkassobolagen inte kastar syra på mitt liv där också.

Jag har precis fått avslag under inledande skuldsanering. Skulderna är nu uppe över 1.5 miljoner och jag är endast dagar ifrån att löneutmätning startar. Jag har blivit erbjuden jobb på Malta och skulle därifrån kunna få ett drägligt liv förutsatt att inkassobolagen inte kastar syra på mitt liv där också.
Du måste helt enkelt väga för- och nackdelar med de alternativ du har. Det finns inga garantier men en stor risk att skulderna blivit ännu högre den dagen du kommer hem.
Om du tar jobbet i Malta så kommer du kunna hålla dig under radarn en tid men som sagt det är risky.
Kanske finns någon medlem här som varit i din situation och flyttat till ett annat land som kan ge input. Det vore den bästa källan till info hur det funkar.
Men annars tänker jag att det borde gå att ringa ett inkassobolag och ställa en hypotetisk fråga som gäller "en vän" så svarar de vad som kommer hända och hur det funkar.
Eller så bestämmer du dig att du kör Malta spåret och så tar du smällen när de kommer.

Dock kan vara bra att tänka på att om du i framtiden vill söka skuldsanering på nytt så kommer det vara till en stor nackdel att du mer eller mindre flytt landet. Kf vill gärna se att man gjort allt man kan för att komma till rätta med skulderna.

Jag hade inte flytt för jag tror att det kommer att bli värre för dig.
Lev med löneutmätning och sök sanering igen.
Vad var anledningen till ditt avslag på skuldsaneringen ?

Förstår precis vad ni säger om att det eventuellt kan bli värre. Jag skulle jättegärna få någon input från någon som varit i liknande situation som mig och flyttat till ett annat EU land. Hoppas på att någon sådan person ser detta.

Och om du har Kivra så se över dina inställningar och stäng möjligheten för alla inkasso att kunna skicka brev till dig digitalt. Man väljer själv vilka man vill få brev fr. Om du flyttar till Malta vill säga.

Varför fick du avslag ? Inledande brukar väl ofta vara något positivt.

Går helst inte in på det nu, men kanske kan ge svar senare. Nu önskar jag helst input från någon som flyttat utomlands med skulder
Jag tolkar det som att det blir svårt för dig att få en sanering även i framtiden.
Jag har sett på forumet om andra som ställt samma fråga så försök att söka i sökfunktionen med tex utomlands.

Jag tolkar det som att det blir svårt för dig att få en sanering även i framtiden.
Jag har sett på forumet om andra som ställt samma fråga så försök att söka i sökfunktionen med tex utomlands.
De flesta andra har frågat gällande att fly undan sina skulder.
Det är ju inte det TS efterfrågar, utan bara gällande om han kommer få möjlighet att behålla sin lön utomlands och kunna göra egna avbetalningar för att kunna bli skuldfri någon dag, istället för så som systemet i Sverige fungerar vid höga räntor: Evigt skuldsatt där skulderna ökar trots utmätning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp