- Meddelanden
- 37
- Mottagna reaktioner
- 44
- Poäng
- 136
Att hans föräldrar råder er att låna på lägenheten för att rädda det som deras son ställt till med är exempel på dåligt omdöme, de är om inte medberoende så ganska naiva, det kan man kanske förstå lite att de tror på sin egen son, föräldrar brukar göra det lite automatiskt.
Men han kan inte ta lån på bostaden utan ditt godkännande. Såvida han inte förfalskar din namnteckning och gömmer posten från banken (banken skickar alltid hem papper vid nybelåning). så var lite uppmärksam!
Jag håller med de andra, många som redan gett dig råd har själva varit/är spelmissbrukare eller anhöriga.
det är som ngn skrev så bra här, att missbruk har inget förnuft och är starkare än kärleken till barn och partner. Man förstår att det är fel att spela, dricka etc men man gör det ändå... för att missbruk är en sjukdom och behöver behandlas.
säg till din man att du säger nej till att utöka bolånet JUST NU. Att det viktigaste är att han söker hjälp. Efter några år kan ni om det fortf behövs belåna lägenheten. Men han måste först och främst göra jobbet själv och visa att han tar ansvar och kämpar för sin familj.
Att säga att han aldrig mer kommer att spela är oroväckande och tyder på att han förnekar sina problem. Vilket kommer leda till ännu större problem.
Han måste söka och ta emot hjälp.
Hoppas på att du får lite lugn och ro snart. Stor kram!
Tyvärr är det så som du skriver, ringde hans pappa förut och hade hoppats på lite stöd men nej. Alla tycker jag är dum i huvudet som inte tänker på vår ekonomi och inte drar ner på kostnaderna per månad.
Jag sa då att han har mer att bevisa samt borde söka hjälp men av någon anledning så litar de på honom 100% och menar på att han lovat att inte spela mer samt att han inte borde ha hjälp??? Känns som att jag är den enda som kämpar helt själv och mitt tålamod börjar tyvärr att ta slut nu...