- Meddelanden
- 37
- Mottagna reaktioner
- 44
- Poäng
- 136
Vad kan jag göra när han vägrar ställa upp på hjälp? Enligt honom behövs det såklart inte eftersom att även hans föräldrar vet om det nu och det är tillräckligt med förnedring för hans del... blir inte förvånad över om jag inte går in i väggen snart...

och reagerade på en massa konstiga sätt när min flickvän ställde krav på mig. Men ge dig inte. Han måste ha tid att låta det sjunka in. Alla försvarsgrejer han kör med nu verkar handla om att han inte vill känna sig "konstig"/ses som en missbrukare. Tyvärr är man en spelmissbrukare när man spelar bort 300 000:- i lånade pengar, det måste han inse. Han måste söka hjälp och få förståelse för att han har ett missbruksproblem. Först då kan han förstå att han inte kan kräva att du ska ställa upp utan vilkor. Din roll kan vara att finnas där för honom när han accepterar att han har ett missbruksproblem. Sen kan du också behöva prata med någon då du också upplever en situation som tär på dig. Ett tips är att man kan gå med som anhörig på spelberoendemöten. Brukar vara bra att få prata med människor i samma sits.