Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Maestro kort

Hjälp!! Ännu en dag fylld av oro!! När jag fick inledande skuldsanering så spärrades alla konto och mitt kort togs i en automat.. Gick till banken och fick ordnat med ett nytt kort och konto.. Idag anlände mitt nya kort. Men det är inget visa kort som jag haft tidigare utan är nu ett maestro kort.. Är det någon som har en aning om vad detta innebär?? Var hur och när kan jag andvända detta?? Funkar det som vänligt?? Går det att handla med överallt?? Kan jag tanka med det?? Nu blir jag orolig igen!! Snälla finns här någon som kan hjälpa mig med detta??

Finns två begränsningar med Maestro (och Visa Electron) och det är att det inte fungerar på nätet och kräver att butiksterminalerna är online.
För butiksköp och bensinköp fungerar det till 99,9% på samma sätt som ett vanligt Visa/Mastercard. Har själv ett Maestro kort (frivilligt valt) som primärt bankkort och det händer mindre sällan än 1 gång per år att köpet inte går igenom för att butiken inte får kontakt med din bank. Den största nackdelen är att det generellt inte fungerar för köp via nätet.

Ok då låter det ju ändå ok.. Tack för svaret.. Blir lite lugnare nu iallafall!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp