Möjligt med bolån överhuvudtaget?

Hej!
Jag och min sambo går i tankarna att köpa hus då vi nu "växt ur" vår hyreslägenhet.
Vi båda har fast jobb, han tjänar ca 35-40 tusen innan skatt och jag ca 24 efter skatt (jag är dock mammaledig förtillfället).
Huset vi är intresserade av ligger ute för 795' och förhoppningsvis blir det ingen budgivning då huset legat ute ett tag samt blivit prissänkt.
Frågan är om detta ens är möjligt med våra förutsättningar? Och om det är det, är det bättre att han ansöker om lånet själv i och med min kassa UC?

Han:
Överskott - 435'
Underskott - 2000
Uc-risk 3,7%
Blanco ca 427'

Jag:
Överskott 255' (lågt pga sjukskrivning under hela graviditeten)
Underskott 16'
UC-risk 20%
Blaco ca 200'

Hur ser kalkylerna ut om du räknar på någon banks hemsida? Alla använder inte scoring

Kalkylerna går ihop på samtliga banker jag har provat men i det läget har dom ju ingen aning om ens UC-score. Har du tips på någon bank som inte använder scoring?
Om det ändrats sedan jag ansökte vet jag inte men då hade länsförsäkringar bank inte någon scoring för sig.

Hej!
Jag och min sambo går i tankarna att köpa hus då vi nu "växt ur" vår hyreslägenhet.
Vi båda har fast jobb, han tjänar ca 35-40 tusen innan skatt och jag ca 24 efter skatt (jag är dock mammaledig förtillfället).
Huset vi är intresserade av ligger ute för 795' och förhoppningsvis blir det ingen budgivning då huset legat ute ett tag samt blivit prissänkt.
Frågan är om detta ens är möjligt med våra förutsättningar? Och om det är det, är det bättre att han ansöker om lånet själv i och med min kassa UC?

Han:
Överskott - 435'
Underskott - 2000
Uc-risk 3,7%
Blanco ca 427'

Jag:
Överskott 255' (lågt pga sjukskrivning under hela graviditeten)
Underskott 16'
UC-risk 20%
Blaco ca 200'
Hej! Har ni ansökt ännu? Återkom gärna hur de gick

Ja vi skickade in en ansökan till länsförsäkringar men blev nekade. Får se hur vi går vidare, möjligt att vi avvaktar ett tag och försöker beta av en del blanco.
Sa dem något om varför till avslaget? Tänker om de är hans Blanco som ställde till det i kombination med dina? Eller om det var din årsinkomst kanske i samband med dina blanco/dålig uc?

Spännande det där när man gör bolånekalkyl på deras hemsida. Då står det att det går men behöver ju inte vara så. Jag är i samma sits nämligen och ska försöka beta av så mycket Blanco under nästa år

Sa dem något om varför till avslaget? Tänker om de är hans Blanco som ställde till det i kombination med dina? Eller om det var din årsinkomst kanske i samband med dina blanco/dålig uc?

Spännande det där när man gör bolånekalkyl på deras hemsida. Då står det att det går men behöver ju inte vara så. Jag är i samma sits nämligen och ska försöka beta av så mycket Blanco under nästa år
Dom frågade vad hans blanco var för något/gått till vad men efter det nekade dom. Det var enbart sambon som sökte så mina uppgifter var aldrig inblandade.

Dom frågade vad hans blanco var för något/gått till vad men efter det nekade dom. Det var enbart sambon som sökte så mina uppgifter var aldrig inblandade.
Kanske därav avslag då två inkomster ökar chansen.

Tänk på att bankerna har olika blanko tak för när man söker bolån. Tror det ligger på 400k hos Länsförsäkringar. Sedan en fråga, sambons underskott, 2000? Om 200k menas är det väldigt högt,halva inkomsten.
Det finns dock fler banker som accepterar högre blanko men ofta med högre ränta (Nordax, Bluestep).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp