Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Möjligheter till samlingslån hos Coop trots usel UC?

Jag ska försöka få till något samlingslån för att lätta på månadsbeloppen jag betalar till inkasso.

Om Coop tar mini UC och Creditsafe eller Dun & Bradstreet kan jag kanske gå igenom? UC-score på 19 med 5 anm pga lån som gått till inkasso. Mer i årsinkomst än blancolån dock ca 2,3 miljoner i bolån min del. Inga anmärkningar på Creditsafe och Dun & Bradstreet där jag har hög kreditvärdiget. Score 8 på Dun & Bradstreet.

Funderar på att söka i den här ordningen - vad tror ni om det? Och att söka 150 000 kr som max där det går. Eller ska jag lägga mig lägre för att vara på den säkra sidan? Hur många ff är OK? Kommer att ha 3 på UC och 7 på Dun.

1. Coop
2. Creditstar
3. Goodcash
4. Avida
5. Klicklån

Funderar också på Wedding Finance. Någon som har erfarenhet av dem?

Jag ska försöka få till något samlingslån för att lätta på månadsbeloppen jag betalar till inkasso.

Om Coop tar mini UC och Creditsafe eller Dun & Bradstreet kan jag kanske gå igenom? UC-score på 19 med 5 anm pga lån som gått till inkasso. Mer i årsinkomst än blancolån dock ca 2,3 miljoner i bolån min del. Inga anmärkningar på Creditsafe och Dun & Bradstreet där jag har hög kreditvärdiget. Score 8 på Dun & Bradstreet.

Funderar på att söka i den här ordningen - vad tror ni om det? Och att söka 150 000 kr som max där det går. Eller ska jag lägga mig lägre för att vara på den säkra sidan? Hur många ff är OK? Kommer att ha 3 på UC och 7 på Dun.

1. Coop
2. Creditstar
3. Goodcash
4. Avida
5. Klicklån
Med 5 anmärkningar i bagaget ska du nog tyvärr inte hoppas för mycket på att få något lån öht!

Såvitt jag vet tar Coop full UC samt Bisnode.

Dom godkänner inte heller betalningsanmärkningar.

Vem kan ansöka om privatlån?

Ingen av de sökande har betalningsanmärkningar eller skuldsaldo hos Kronofogdemyndigheten

Jag tror tyvärr att det kommer bli svårt och att din enda möjliga chans är att använda Bisnode-lån. Alternativt hitta en bank som accepterar betalningsanmärkningar och har manuell hantering men det är en long-shot.

Önskar dig lycka till!

1. Coop
2. Creditstar
3. Goodcash
4. Avida
5. Klicklån
Tror du i dagens läge med 5 anmärkningar blir nekad av samtliga.
Ganska säker på att Coop inte ta mini UC på lån med

1. Coop
2. Creditstar
3. Goodcash
4. Avida
5. Klicklån
Coop tar full UC.

Tack för era svar. När jag testade samlingslån från Sambla i juni så låg riskprognosen på 1,10% trots 5 anm (ej kfm). Coop tog därefter en upplysning hos Bisnode/Dun vilket ledde till 3/10 i betyg där trots att jag har 8 som score när jag tittar själv. Så hade jag bara haft bättre på Bisnode/Dun borde jag väl ha fått ett erbjudande?

Hos Facit Bank låg UC risk på 3,17% medan det hos Marginalen och SEB kort låg på 22,75% (omförfrågningar). Några dagar senare fick jag UC risk 6,08% hos Nstart. Fick erbjudande från Nstart 250 000 kr (medsökande så fick tacka nej) och Facit Bank 165 000 kr men fick nej när de såg att samlingslånet skulle gå till inkasso. Fick erbjudande hos Brixo 40 000 kr men fick nej där också efteråt.

Så nu försöker jag hitta liknande aktörer som Facit, Nstart och Brixo där man inte ser mina anm och att inte välja samlingslån. Tips på fler? Har fått för mig att Rocker kan fungera. Eller någon som tar Dun/Bisnode men som använder score 577 och 6,34% kreditrisk istället för 3/10. Hur är det med Creditstar?

Akut måste jag få till ett lån på 7000-10 000 kr i juli/augusti. I höst minst 50 000 kr. Våren 2025 har jag betalt av 90% av all inkasso och kommer att få 25 000 kr mer i plånboken varje månad. Det är mina 5 anm från 2022/2023 som ställer till det annars är lön och skuldkvot bra. Jag får väl gå ihop med någon som inte har anm men för liten inkomst. ;)

Tror du i dagens läge med 5 anmärkningar blir nekad av samtliga.
Ganska säker på att Coop inte ta mini UC på lån med
Mina erfarenheter är att de tar mini-UC om man vill höja befintligt lån hos dem. Ett helt nytt lån är dock full UC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp