Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Möjligheter för att lösa lån?

Har idag:
Marginalen 165000 /2865 per mån
Thorn 80000/ 1865 per mån
Ferratum 45000/ ca 2000 per mån
Lea bank 55000 / 1022 per mån

Lön per månad ca 30000 innan skatt.
inga anmärkningar inget hos kronofogden.
Några ff.

Hur många FF? Om jag matar in det där för att räkna ut ett lån annuitetslån, så får jag fram det här. Din belåningsgrad vid 30k per månad brutto (eller 360k per år) är ca 96% så du slår nog redan nu i taket för hur mycket du kan låna. Men du bör nog kunna låna däromkring, förutsatt att du har bra kreditbetyg.

Lånebelopp345 000,00Antal betalningar120Total ränta156 203,12
Återbetalningstid10Månadsränta0,66%Total lånekostnad501 203,12
Årlig ränta7,95%Betalning per månad4 176,69Totala avgifter0,00
Aviavgift0,00

Din ekonomi förbättras med ett samlingslån, helt klart. Du betalar nu 7 752 kronor per månad, och det sänks till 4176,69 med ett sådant lån.

I slutändan är det sunt med ett sådant lån, men det beror på hur din KALP ser ut (vad du har för övriga kostnader, och om det är nog kvar när de är betalda för att du ska ha råd med lånet). Och så beror det på vilket kreditbetyg du har. Om det blir ett ja, och om du tar en längre löptid än 10 år blir månadskostnaden nog ännu lägre, men du betalar för det i svansen genom att lånet över tid blir mycket dyrare.

Lånebelopp345 000,00Antal betalningar180Total ränta246 668,82
Återbetalningstid15Månadsränta0,66%Total lånekostnad591 668,82
Årlig ränta7,95%Betalning per månad3 287,05Totala avgifter0,00
Aviavgift0,00

Har 5 ff. Men maxade kredit hos Ferratum. Jag tänker samla alla lån inte låna mer.
tanken är att spara lite mer pengar per månad.
har 2 små barn.

Vad har du för kreditbetyg? Ladda ner appen Kreddy, om du inte redan gjort det. Där kan du kolla ditt kreditbetyg gratis. Du kan också logga in på minuc.se och kolla det.

Du har lite för många förfrågningar för att få bra erbjudanden (förutsatt att du har ett bra kreditbetyg). Maxad kredit gör inget bra för kreditbetyget, dock. Men jag är osäker på om Ferratum syns hos UC. Andra kan svara på det. Det är ditt UC-betyg som dikterar bankers lånevillighet.

Är du ensamstående är förutsättningarna inget vidare. 2 barn är inget vidare i kalkylen

Alldeles för optimistiskt att få ett så stort lån med så låg ränta som Kraputt räknar med.

F.ö. är det inte kronofogden som ger anmärkningar

Du tycker att det är kört att få en samlingslån överhuvudtaget?
Det är inte kört, men det beror på din ekonomi i övrigt.

Är du med i facket? Facken brukar ge tillgång till medlemslån som är enklare (men inte enkla!) att få.

Alldeles för optimistiskt att få ett så stort lån med så låg ränta som Kraputt räknar med.
Jag räknar inte med några räntesatser alls. Summan i ovanstående beräkning är den ränta jag hade på ett medlemslån för ett halvår sedan. Räntan kommer att sättas individuellt för OP. Men oavsett så kommer det att vara bättre än hur det är nu.

Jag räknar inte med några räntesatser alls. Summan i ovanstående beräkning är den ränta jag hade på ett medlemslån för ett halvår sedan. Räntan kommer att sättas individuellt för OP. Men oavsett så kommer det att vara bättre än hur det är nu.
Det är den som jag hoppas

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp