Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Möjligheter att låna

Håll koll på ditt betyg innan du söker sen bara, för vissa här har betyget blivit sämre under en period direkt efter att betalningsanmärkningar försvunnit. Annars borde det inte vara nåt som helst problem att få lån på 100k till hyfsad ränta med dina förutsättningar.
Ja det ska jag göra. Är det UC jag ska kolla på? Och när uppdateras det?

Tack så mycket! Vet du om det påverkar att jag är föräldraledig när jag ansöker om ett lån?
Just föräldraledighet har jag ingen erfarenhet av, ännu, men jag vet att det är vissa långivare som backar när dom får reda på att man har sådan ersättning (sjukpenning, föräldrapenning osv.) Vad det slutligen har att göra med är väl egentligen hur mycket inkomsten blir totalt så har du föräldrapenning som uppnår en viss summa per månad/år så borde väl det gå bra, tycker jag men kan som sagt inte lova något. Bästa är nog att ringa och höra med någon utav bankerna som finns på t.ex Lendos lista (om det är där du tänkte söka) och bara ställa en snabb fråga angående det, behöver inte säga ditt namn eller ange några personliga uppgifter. Ett annat alternativ är att testa söka beloppet du önskar via t ex Lendo och sen hoppas på att du får flera erbjudanden, vilket du borde få med bara den deklarerade inkomsten. Och sedan ta något erbjudande som inte begär kompletteringar i efterhand

Kan flika in och delvis svara på din fråga. Om du ansöker innan april 2023 så kommer inkomsten från 2022 inte synas ännu därför att det är i april om jag minns rätt som inkomsten uppdateras för det föregående deklarerade året. Sen beror det ju självklart också på hur mycket mindre inkomsten blir, vet du på ett ungefär?
Mycket bra tillägg där

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp