Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

möjlighet till samlingslån

Vad fan är det som säger att han lyckas behålla den lönen till ens nästa halvår!? Firman han arbetar på kan konka, han kan gå igenom skilsmässa, sjukskrivning.

Ingenting är säkert i den här världen förutom skattmasen och kronkalle för de står runt hörnet och får alltid in sina pengar.

Vad gör en hög lön egentligen när inte bara är TS i den här tråden som lyckats sänka sin ekonomi som Gustav Vasa-skeppet. Så många på det här forumet har bra lön idag, tar mycket lån imorgon men nästa vecka så händer något i sin situation och då sitter man där med lånen som måste tillbaka med ränta.

Hur jävla svårt ska det vara för folk att hålla i sina egna jävla pengar, tydligen jävligt svårt för folk gör i regel det motsatta idag än att spara.

/Från en med 500 kr/mån på matkontot
Vad gör du på forumet?

Sitter inte i skiten Nähää okeej :thinking:

750 K i blanco-lån är bland det värsta jag hört och du har en netto-lön på 35.000:-

Ungefär så har du månatliga låne-kostnader på 15.000:- åtminstone. Du bör klara dig men nånting säger mig att du just inte gör det.

Vem annars hade låtit sin ekonomi skena iväg till att ta 0,75 miljoner i blanco-lån! Bara en genom-dum människa i förnekelse-tillstånd gör så.

Jag tror inte ens att du kan ta semester.
Har vi fått en bitter liten provotomte på tråden hehe

Tack för alla svar, sitter inte i skiten så sett klarar alla räkningar osv men vill samla dom som har hög ränta till ett förhoppningsvis mer fördelaktigare lån, ,Kan avbetala det ena på några månader (kreditkort) ska sälja av en del saker... så klarar jag mig med att ta ett samlingslån på 350' istället o då borde väl oxå betyget bli ännu bättre?

Vad tror ni?
Du kan nog lätt snygga till UC:n så innan

750 K i blanco-lån är bland det värsta jag hört och du har en netto-lön på 35.000:-

Ungefär så har du månatliga låne-kostnader på 15.000:- åtminstone. Du bör klara dig men nånting säger mig att du just inte gör det.

Vem annars hade låtit sin ekonomi skena iväg till att ta 0,75 miljoner i blanco-lån! Bara en genom-dum människa i förnekelse-tillstånd gör så.

Jag förstår att du mest bara vill låta provocerande (och kanske flexa lite att du lever på näringslös skitmat alternativt parasiterar på någon annan), men 750 K är långt ifrån det värsta här :).

Bra att din ekonomi är starkare. Men här försöker vi främst hjälpas åt att peppa varandra och komma med konstruktiv feedback för hur vi ska kunna skapa en bättre situation för varandra ifråga om framförallt lån. Bidra gärna med det istället för att fördömande försöka sänka folk.

Jag (som uppenbarligen måste vara ett riktigt ärkepucko enligt din kloka, genomtänkta och knivskarpa omvärldsanalys) har ännu mer i blancon och tjänar dessutom mindre än TS.

Vi vet ju ingenting om TS övriga kostnader, hur mycket han betalar för sina lån i månaden och vad han har för övriga ekonomiska förutsättningar. Med 750 K i blanco kan han mycket väl betala 6-7000 i månaden för dem vilket är typ en halv månadshyra för en nybyggd hyrestrea så han kan mycket väl har en väl fungerande privatekonomi i nuläget (i synnerhet om han bor billigt).

Senast ändrad:

Du har bevisligen inte hängt här särskilt länge om 750k är bland det värsta du hört :facejoy: :facejoy:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp