Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Möjlighet till privatlån

Hej! Jag är 23 år gammal och funderar på att ta ett lite större blancolån för att betala av mina sms-lån och få ner månadskostnaden avsevärt. Jag har sms-lån idag på 120.000 totalt. Alla sms lån är via creditsafe/bisnode. Jag kollade mitt kreditbetyg idag och hade 0,2 ”mycket bra”. Min årslön borde ligga på ca 180k då jag har jobbat 72% men jobbar nu 100% sedan ca 4 månader och får ut ca 22-25 k efter skatt. Jag har aldrig varit sen med någon betalning och har inga betalningsanmärkningar sedan tidigare. Hur tror ni mina chanser ser ut att kunna låna 120.000?

Mvh

Viktigt att du uppger din nya månadslön när du gör ansökan och var beredd på intyg av lönespec. Då anvisa samarbetar med fler aktörer än lendo så hade jag, personligen kört lendo iom att flertalet av advisas aktörer erbjuder "smålån" (cashbuddy,credway etc) stora skillnaden är väl att advisa har bank Norwegian men eftersom dom alltid har lösenkrav och jag inte vet hur dom ställer sig till smslån känns lendo bara som ett säkrare kort

Du har väldigt goda förutsättningar och kommer med största sannolikhet att bli beviljad och till en bra ränta dessutom.
Okej! Det känns betryggande såklart, tack för info! Tror du det är bäst att fylla i på Lendo att man vill samla alla lån när man gör ansökan eller spelar det ingen roll? Och vad betyder just samla dina lån, menas det bara att jag då medger att jag ska betala av lån med nya summan jag får eller betyder det att den aktören jag väljer betalar mina lån åt mig med summan jag lånar?

Mvh

Viktigt att du uppger din nya månadslön när du gör ansökan och var beredd på intyg av lönespec. Då anvisa samarbetar med fler aktörer än lendo så hade jag, personligen kört lendo iom att flertalet av advisas aktörer erbjuder "smålån" (cashbuddy,credway etc) stora skillnaden är väl att advisa har bank Norwegian men eftersom dom alltid har lösenkrav och jag inte vet hur dom ställer sig till smslån känns lendo bara som ett säkrare kort
Okej! Stort tack för hjälpen. Ska kika på Lendo, har dock skickat en förfrågan till min nuvarande bank vilket är Nordea, ska se vad dom säger först. Tror du mina chanser att få lån via Lendo minskas mycket nu när jag har skickat in till Nordea först och därför får en UC därifrån?

Mvh

Jag såg precis att det sista jag skrev i mitt förra inlägg var precis det du menade med lösenkrev, ber om ursäkt! :)

Okej! Stort tack för hjälpen. Ska kika på Lendo, har dock skickat en förfrågan till min nuvarande bank vilket är Nordea, ska se vad dom säger först. Tror du mina chanser att få lån via Lendo minskas mycket nu när jag har skickat in till Nordea först och därför får en UC därifrån?

Mvh
Minskar nog inte nämnvärt, hur många ff har du? Nog lättare att få lån via lendo än hos Nordea

Jag skulle inte kryssa i lösa lån för du har väl inga lån alls som är synliga på UC, då blir de misstänksamma att du sitter i skiten med sms-lån.

Jag skulle inte kryssa i lösa lån för du har väl inga lån alls som är synliga på UC, då blir de misstänksamma att du sitter i skiten med sms-lån.
Så jag borde hellre fylla i typ investering eller bilköp eller liknande och betala av allt själv?

Mvh

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp