Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mått dåligt, måste skaffa förstadagsintyg till jobbet

Har varit sjuk en del från jobbet och idag är jag hemma och de ringde mig från jobbet för att säga att jag från och med nu måste skaffa förstadagsintyg när jag blir sjuk.
Känns som om jag kommer förlora jobbet typ... Men de säger att de har infört detta system för att följa upp mig som anställd hur jag mår m.m...
Men sen läser jag om att det kan leda till uppsägning av personliga skäl typ...? Blir rädd. Är fast anställd och nu livrädd att må dåligt igen för att de kan hitta skäl till sparka mig om intyget inte är starkt nog?
Mår psykiskt dåligt och väntar på att få gå rehabiliteringsprogram och därav varför jag har varit sjuk lite mer än en normal person brukar vara.

Ska jag vara orolig....?

Oroa dig inte. Om du har en normal arbetsgivare vill de bara hjälpa dig!

Har varit sjuk en del från jobbet och idag är jag hemma och de ringde mig från jobbet för att säga att jag från och med nu måste skaffa förstadagsintyg när jag blir sjuk.
Känns som om jag kommer förlora jobbet typ... Men de säger att de har infört detta system för att följa upp mig som anställd hur jag mår m.m...
Men sen läser jag om att det kan leda till uppsägning av personliga skäl typ...? Blir rädd. Är fast anställd och nu livrädd att må dåligt igen för att de kan hitta skäl till sparka mig om intyget inte är starkt nog?
Mår psykiskt dåligt och väntar på att få gå rehabiliteringsprogram och därav varför jag har varit sjuk lite mer än en normal person brukar vara.

Ska jag vara orolig....?
Du behöver inte känna någon oro så länge du har giltiga skäl att stanna hemma. En läkare kommer ju skriva under dina förstadagsintyg. Det är först när du stannar hemma utan att kunna visa upp giltigt intyg som du riskerar jobbet på grund av personliga skäl.

Förstår att du är orolig men försök inte vara det! Har du giltiga skäl att vara hemma (vilket du har) så behöver du inte oroa dig.
Koncentrera dig på ditt mående istället, gör en egen plan på vad du behöver för att må bättre och följ den parallellt med rehabiliteringen du kommer bli erbjuden.

Vet inte så mkt om just dina besvär men kika på instagramskontot: psykologenhenrik.

Han har själv haft psykisk ohälsa. Jag tycker hans konto är inspirerande.

Varit där TS. Jag var hemma mycket när jag egentligen hade/var på väg att gå in i väggen och fick "krav" att ta fram förstadag intyg.
Jag berättade då om mina oroligheter för min nästa chef och fick gå till vår företagshälsovård och blev sjukskriven med utbrändhet.

Varit där TS. Jag var hemma mycket när jag egentligen hade/var på väg att gå in i väggen och fick "krav" att ta fram förstadag intyg.
Jag berättade då om mina oroligheter för min nästa chef och fick gå till vår företagshälsovård och blev sjukskriven med utbrändhet.
Beklagar! Jag känner lite så nu faktiskt att jag går snart in i väggen... För jag är ostabil psykiskt, jag bryr mig om andra mer än mig själv, jag har höga krav på mig själv på jobbet, jag tävlar i mkt för att vara bäst, (tog företagsrekord) för 2 veckor sedan. Så jag är "titlad" som deras bästa och snabbaste plockare på lagret, har stress över ekonomin fast jag egentligen inte borde ha det. Jag är olyckligt kär i mitt ex som är deprimerad likaså, jag har inga vänner knappt, har en diagnos som är typ som adhd. Och ja... Listan är lång. Och jag mår sjukt dåligt över att jag fick det här samtalet från min chef nu att jag måste ha intyg framöver... Fast de även VET att jag är i processen för rehabilitering för mitt psyke.. Och det har varit mkt skit på jobbet.... Så känns riktigt tungt ned allt just nu...

Förstår att du är orolig men försök inte vara det! Har du giltiga skäl att vara hemma (vilket du har) så behöver du inte oroa dig.
Koncentrera dig på ditt mående istället, gör en egen plan på vad du behöver för att må bättre och följ den parallellt med rehabiliteringen du kommer bli erbjuden.

Vet inte så mkt om just dina besvär men kika på instagramskontot: psykologenhenrik.

Han har själv haft psykisk ohälsa. Jag tycker hans konto är inspirerande.
Det är nog lång väntetid för att rehabiliteringen ska starta då jag är listad på en väntelista tyvärr... Men har varit i kontakt med pedagoger och det är på gång iaf. Så jobbet vet ju det mesta och att jag har en tuff tid framför mig i privatlivet... Känns som om de inte bryr sig.

Det låter tungt!! Desto viktigare att du gör det som du kan göra för att må bättre. Har själv gått igenom mycket tuffa tider i privatlivet och har lärt mig att hur tufft det än är så finns det alltid saker att vara tacksam över och fokusera på det och den andra lärdomen är att även när vi befinner oss i total mörker så kommer mörkret sakta men säkert att skingras och nya härliga stunder väntar på oss längre fram. Kanske låter som en klyscha men ovanför molnen är himlen alltid blå har ngn klok person sagt!

Tungt! Jag ser vissa likheter som om jaga meningslösa titlar på jobbet. Jag kämpade arslet av mig för vinna "årets medarbetare", till vad? Mitt ego?

Glöm inte att OM de kräver första intyg skall de också stå för kostnaderna och göra det möjligt att få tag i ett.

Det skall användas selektivt och ofta anser facket att det är en förhandlingsfråga, för det blir ju i princip en förändring av dina anställningsvillkor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp