Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Måste berätta för frun men vågar inte...

Som rubriken lyder, jag har kommit till en punkt där jag måste berätta för frun hur det egentligen ligger till. Jag har inte råd att betala lånen från och med den här månaden. Har ju vetat länge art jag skulle komma till den här punkten...
Har vid flera tillfällen tidigare tänkt att nu måste det ske, den och den dagen ska jag berätta. Har till och med skrivit ett långt brev som jag tänkte jag kunde lämna om jag inte klarar att berätta. Men, jag vågar inte... Är så otroligt rädd för vad som ska ske? Kommer hon lämna mig? Var ska jag bo? Ska jag inte få träffa min lilla dotter på 1,5år varje dag? Tankarna bara maler på...
Vet ju att jag måste berätta, att jag inte har nåt alternativ.
Men hur fasen ska jag våga berätta att jag är spelberoende sen många år tillbaka och att jag nu har skulder på över 1 miljon som jag inte kan betala? Det enda jag vill är att få hjälp, hjälp med spelberoendet och hjälp med att lösa de värsta lånen. Sen vet jag att vi skulle klara oss bra ekonomiskt, om typ 1 år eller så skulle vi kunna prata med banken om att utöka huslånet och då kunna lösa en hel del av skulderna och leva gott igen.
Men då måste jag berätta och då måste hon välja att stanna och hjälpa mig. Tänk om hon inte gör det? Vad händer då? Vill absolut inte att detta ska drabba henne eller vår dotter på något sätt, det får bara inte ske!

Hur ska jag kunna ta mod till mig och berätta? Finns det någon som har ett bra tips?

Jag vet inte hur du ska berätta men du måste berätta! Jag var i din sits för 3 1/2 år sen. Jag blev påkommen och var tvungen att berätta.
Bättre att du berättar själv. Din fru har kanske redan märkt att något inte står rätt till. "i nöd och lust" om hon älskar dig kommer han stanna kvar.
Och du behöver hjälp och stöd för att komma ur dit spelberoende. Jag har skrivit tips i andra trådar om spelmissbruk.
Din fru kommer bli chockad men jag hoppas och tror att hon blir lättad över att du berättar.

Du får samla mod så du kan berätta tyvärr kan jag inte säga hur. Men måste vara bättre att lägga korten på bordet än att bli påkommen.

Stort lycka till.

Förstår att du känner stor oro inför detta. Men försök ta en kväll och berätta. Innan du berättar så ha koll på hur mycket skulder du har. Sök upp en psykolog i din kommun. För ditt spelberoende behöver du hjälp med om du vill sluta spela. Kolla upp lite möjligheter och tips om du väljer att släppa allt till KFM. Min man köpte ut mig från vårt hem när vi betalde en del av mina skulder. Detta registrerade vi sen i ett äktenskapsförord. Jag äger inte nåt mer än mina kläder. Bil, mc mm står på min man. Jag har inget körkort. Vi bor i hyreslägenhet.
Tänk inte så stora tankar om att du inte ska få träffa din dotter, vart du ska bo.. varför måla fa.. på väggen innan han är där. Du ska se att ni två hittar en lösning. Hon kanske blir chockad i början och säger saker som hon inte menar men låt henne få reagera.
Kämpa på! Styrkekram till dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp