Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Måste bara få säga - mår bättre

Är 30 år, får in cirka 33 000 efter skatt.
som sagt när jag först tog tag i det så hade jag 560 000 drygt i blanco, i augusti , uppdelat på 7 olika lån, nu är jag nere på 470 000 på 3 lån, två av dom är gamla samlingslån med bra ränta, betalar drygt 8 000 i månaden på dom. Varav ca 2000 är ränta. Det tredje lånet är det 30 000 kvar på som jag tror jag betalar av nu i december. Efter december ligger jag nog på drygt 431 000 totalt i lån. På två lån, den ena kommer att vara på typ 114 000 och planen är att beta av den under 2023 och fortsätta betala månadsvis enligt plan på det andra lånet. Fått så mycket motivation i livet och det känns riktigt bra.

som sagt när jag först tog tag i det så hade jag 560 000 drygt i blanco, i augusti , uppdelat på 7 olika lån, nu är jag nere på 470 000 på 3 lån, två av dom är gamla samlingslån med bra ränta, betalar drygt 8 000 i månaden på dom. Varav ca 2000 är ränta. Det tredje lånet är det 30 000 kvar på som jag tror jag betalar av nu i december. Efter december ligger jag nog på drygt 431 000 totalt i lån. På två lån, den ena kommer att vara på typ 114 000 och planen är att beta av den under 2023 och fortsätta betala månadsvis enligt plan på det andra lånet. Fått så mycket motivation i livet och det känns riktigt bra.
Har fasta utgifter just nu på totalt 21 000, det är alltså boende, lån, underhåll, bil, abonnemang etc.

500 000 kr är mycket. Men om man har kontroll och säg 1-2 lån så är det inte så mycket om man har tålamod. Säg att det kostar 6000 kr i månaden, så kan man låtsas att man har en lägre lön o ta bort den summan. Säg att man får ut 22000 kr, så har man ut 16000 kr. Det klarar man sig bra på om man gör en budget. Sen all extra amortering är en bonus och lägre månadskostnad på det också. Det är lite så jag tänker och jag är helt skuldfri om jag följer avbetalningsplanen på 10 år. Målet är att bli av med det snabbare och SPARA undan en slant varje månad.

Du borde bli av de där 30000 så snart som möjligt.

Från 470 000 till 446 000 nu dagens datum. Fortsätter att kämpa.
har nu två gamla samlingslån kvar nu endast.
fick ett av samlingslånen på Swedbank för ca 2 år sedan, 328 000 kvar på den, fick en ränta på 3,45 procent på det lånet. Nu senaste månaderna har det gått upp till 6,2

Kul med en liten uppdatering, livet rullar vidare med lite dippar ibland när jag tänker på vad jag har gjort med alla pengar jag lånat under dom destruktiva åren. Har försökt hålla min plan jag haft, med lite oplanerade hack på vägen men det går iallafall neråt.

423 000 kvar dagens datum.
Två blanco lån. Betalar drygt 8 000 kronor i månaden för båda med ränta och amortering. Betalar ca 8-9000 för boende och 2100 i underhåll. Försöker få pengar över för extra amortering men jag tycker det är väldigt svårt. Får ut ca 30 000 i månaden efter skatt. Kan se lite olika ut men brukar oftast ha ungefär 10 000 kvar att leva på varje månad, då är mat inräknat på det.
Skönt att få skriva av sig lite, har känt mig väldigt nere senaste månaderna men så är livet ibland. Bara kämpa vidare.
hoppas det går bra för er alla där ute!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp