Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mår skit!

Mår skit varje dag! I 2 år nu har jag mått så. Överlever månad för månad. Orkar inte. Kan inte berätta för någon om mina skulder för att jag skäms så mycket.

Det är inget att skämmas över. Vi är många som sitter i samma båt och de allra flesta man berättar för ger stöttning och kärlek.

Så ta dig mod att berätta, så kommer du må bättre! Det är alltid skönt att ha några kring sig som vet hur det verkligen är och som man kan prata med.

Mår skit varje dag! I 2 år nu har jag mått så. Överlever månad för månad. Orkar inte. Kan inte berätta för någon om mina skulder för att jag skäms så mycket.
Du behöver prata. Välj någon eller kanske två med omsorg och berätta. Det värsta är känslan av att vara ensam! Du kommer få mer förståelse än du tror. Man måste inte berätta för alla, men åtminstone en. Plus att du har alla här!

Det är tufft har själv varit där o kämpar ff. Berätta för någon hjälper mkt , själv har jag valt att berätta för väldigt få personer för jag skäms också. Har fått mycket tips o råd här inne. Kämpa även om det känns jobbigt

Gå på självhjälpsmöte.

Så du kan prata med folk som verkligen förstår och inte dömer, första mötet kanske du bara lyssnar om du inte vill prata.

Finns på många ställen i Sverige och i olika regi, även online.

https://spelberoende.se/

Jag har bara testat via dessa.

Ofta ringer man till en lokalavdelning så kan man ofta träffa en representant innan mötet en stund.

Det är inget att skämmas över.Ääven om det är dåliga beslut som lett till att man hamnat i skuld så ska man inte skämmas över det. Viktigast är att dra lärdom och göra rätt fr o m nu. Man är inte en dålig människa för att man har skulder.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp