Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mår riktigt dåligt

Jag har skulder på ca 300 tusen, har försökt att hålla det hemligt för sambon och mina föräldrar. Men idag orkade jag inte längre utan släppte bomben, visst känns det lite bättre men jag mår ändå fruktansvärt dåligt.

Vad bra att du våga berätta <3
Jag önskar jag hade det modet. Hur tog dom det?

Det är ju massa ångest som släpper nu när du tagit första riktiga steget. Helt normalt kroppen reagera på olika sätt. Ofta rätt irrationellt man tror allt skall kännas bra mem innan har du gått och känt "va skönt det vore att berätta" och det har tagit fokus då hamnar annat "bakom det" nu har det försvunnit och nått annat kommer fram.

"bara" ta nästa steg beroende på hur de runt om dig reagera.

Är inte så lätt som jag kanske låter och menar det inte heller, men skriver bara som det är. (för de flesta)

Lycka till!

De tog det mycket bättre än vad jag hade trott, de ska iaf försöka hjälpa mig men jag känner mig som den uslaste människan som finns.

De tog det mycket bättre än vad jag hade trott, de ska iaf försöka hjälpa mig men jag känner mig som den uslaste människan som finns.
Vet att jag kände likadant. Man skäms så in i h-vete för det man gjort. Men det viktigaste och svåraste steget (som jag tycker) har du tagit, alltså berättat. Vet jag tänkte såhär, jag har inte dödat någon, jag har inte skadat någon förutom mig själv ekonomiskt. Så nu jäklar måste jag ta tag i detta. När jag släppte ”bomben”.
Var pissjobbigt en tid. Men efter ett tag, när man hade accepterat sin nya situation kändes det bättre och bättre för varje månad som gick.
Personligen tror jag att man kände att man gjorde rätt för sig. Jag hade utmätning av lön. Så det var skönt att veta att de jag hade lånat av sakta men säkert började få tillbaka det de lånat ut till mig.

Vet att jag kände likadant. Man skäms så in i h-vete för det man gjort. Men det viktigaste och svåraste steget (som jag tycker) har du tagit, alltså berättat. Vet jag tänkte såhär, jag har inte dödat någon, jag har inte skadat någon förutom mig själv ekonomiskt. Så nu jäklar måste jag ta tag i detta. När jag släppte ”bomben”.
Var pissjobbigt en tid. Men efter ett tag, när man hade accepterat sin nya situation kändes det bättre och bättre för varje månad som gick.
Personligen tror jag att man kände att man gjorde rätt för sig. Jag hade utmätning av lön. Så det var skönt att veta att de jag hade lånat av sakta men säkert började få tillbaka det de lånat ut till mig.
Jag är så glad att jag hittade den här sidan, känns så skönt att ha nån/några som förstår vad man går igenom.

Jag är så glad att jag hittade den här sidan, känns så skönt att ha nån/några som förstår vad man går igenom.
Ja visst är det jobbigt men man är inte ensam.
Håller med så skönt med människor som förstår vad det är man går igenom.
Kanske inte alla men många.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp