Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Många och dyra krediter ser ingen utväg hjälp!

Hej!

Jag är 23 år gammal och jobbar heltid.
Min lön ligger på 25000:- i månaden.

Nu till problemet..
Jag har under dem 2-3 senaste åren haft problem med droger, spelmissbruk och konstant sug efter pengar.
Det började med att jag tog ett lån för att spela litegrann det var 2018.

Sen insåg jag hur enkelt det var och tog mer och mer lån.

Tillslut tog det stop (2019) med både droger, spelande och lån.
Detta på grund av att min mamma hjälpte med med ett samlingslån på cirka 250 000:-
Då kände jag att livet var påväg mot det bättre!

Livet med droger har jag lämnat och har lyckats hålla mig ren i snart 2 år, men spelandet och sug efter pengar är fortfarande kvar.
2021
Jag tog ett privatlån för att köpa en bil för 200 000:-

Sålde bilen och köpte en billigare för 100 000:-

100 000:- gick upp i rök på bland annat shopping, vardagslyx och spelande.

Tog ett nytt lån på 250 000:-
Sedan efter det så har jag tagit ytterligare krediter på cirka 120 000:-

Jag känner mig verkligen på rock bottom just nu.

Har en sådan fruktansvärt ångest, skam och jag vet att jag lovade mig själv första gången att det aldrig skulle ske igen, men ändå står man här nu igen.

Har fått två stycken påminnelser idag att dem saknar min betalning och jag känner typ bara att jag inte har kraften för att bry mig.

Har totalt värdelös kreditvärdighet och blir nekad av varje bank jag prövar på.
Jag har inte mage att fråga någon i min omgivning om hjälp eftersom att jag redan har fått hjälp flertal gånger.

Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg.. Vill såklart ha hjälp och få tips på hur jag ska tänka mm. Jag är redo för att ändra på mitt destruktiva liv och nå drömmen om att bli skuldfri.

Mvh

Hej!

Jag är 23 år gammal och jobbar heltid.
Min lön ligger på 25000:- i månaden.

Nu till problemet..
Jag har under dem 2-3 senaste åren haft problem med droger, spelmissbruk och konstant sug efter pengar.
Det började med att jag tog ett lån för att spela litegrann det var 2018.

Sen insåg jag hur enkelt det var och tog mer och mer lån.

Tillslut tog det stop (2019) med både droger, spelande och lån.
Detta på grund av att min mamma hjälpte med med ett samlingslån på cirka 250 000:-
Då kände jag att livet var påväg mot det bättre!

Livet med droger har jag lämnat och har lyckats hålla mig ren i snart 2 år, men spelandet och sug efter pengar är fortfarande kvar.
2021
Jag tog ett privatlån för att köpa en bil för 200 000:-

Sålde bilen och köpte en billigare för 100 000:-

100 000:- gick upp i rök på bland annat shopping, vardagslyx och spelande.

Tog ett nytt lån på 250 000:-
Sedan efter det så har jag tagit ytterligare krediter på cirka 120 000:-

Jag känner mig verkligen på rock bottom just nu.

Har en sådan fruktansvärt ångest, skam och jag vet att jag lovade mig själv första gången att det aldrig skulle ske igen, men ändå står man här nu igen.

Har fått två stycken påminnelser idag att dem saknar min betalning och jag känner typ bara att jag inte har kraften för att bry mig.

Har totalt värdelös kreditvärdighet och blir nekad av varje bank jag prövar på.
Jag har inte mage att fråga någon i min omgivning om hjälp eftersom att jag redan har fått hjälp flertal gånger.

Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg.. Vill såklart ha hjälp och få tips på hur jag ska tänka mm. Jag är redo för att ändra på mitt destruktiva liv och nå drömmen om att bli skuldfri.

Mvh
Hur många lån har du totalt sett? Bästa hade varit om du kunde spalta upp dom här.
Hur mycket är synligt på UC och hur mycket av dessa är krediter och vad är nyttjandegraden för dessa? Hur många ff har du? UC riskt?
Jag har varit i liknande sits som dig, kanske tom värre. Att du lyckats hålla dig flytande och först nu fått 2st påminnelser är riktigt bra jobbat, ger oss lite spelutrymme.
Vet inte ifall du bör köra snöbollsmetoden eller samla dina lån då jag inte vet hur många/hur mycket det är.
Alla kan få ett samlingslån, man måste bara kavla upp ärmarna

Senast ändrad:
Hur många lån har du totalt sett? Bästa hade varit om du kunde spalta upp dom här.
Hur mycket är synligt på UC och hur mycket av dessa är krediter och vad är nyttjandegraden för dessa? Hur många ff har du? UC riskt?
Jag har varit i liknande sits som dig, kanske tom värre. Att du lyckats hålla dig flytande och först nu fått 2st påminnelser är riktigt bra jobbat, ger oss lite spelutrymme.
Vet inte ifall du bör köra snöbollsmetoden eller samla dina lån då jag inte vet hur många/hur mycket det är.
Alla kan få ett samlingslån, man måste bara kavla upp ärmarna

Hej tack för svar! Blir glad att du tog dig tid att svara och ge tips. Känns skönt!

Jag har totalt 4 lån och 12 krediter/smslån. Allt är nyttjat finns 2 stycken där jag kan ta ut 1500kr sammanlagt.
Vad som är synligt på UC är 3 av lånen och 4 stycken krediter. Det står att jag har utnyttjat 0/15000kr på en kredit men tror inte det stämmer. Ja du ser har inte så bra koll på läget ens..

Vad menas med ff? Mitt kreditbetyg är 25.6.

Vill helst samla mina lån, men snöbollsmetoden är ju också en metod behöver bara hjälp hur jag går tillväga mm då.

Hej tack för svar! Blir glad att du tog dig tid att svara och ge tips. Känns skönt!

Jag har totalt 4 lån och 12 krediter/smslån. Allt är nyttjat finns 2 stycken där jag kan ta ut 1500kr sammanlagt.
Vad som är synligt på UC är 3 av lånen och 4 stycken krediter. Det står att jag har utnyttjat 0/15000kr på en kredit men tror inte det stämmer. Ja du ser har inte så bra koll på läget ens..

Vad menas med ff? Mitt kreditbetyg är 25.6.

Vill helst samla mina lån, men snöbollsmetoden är ju också en metod behöver bara hjälp hur jag går tillväga mm då.
Förfrågningar på uc. Du ser, krediter är 10 gånger värre än ett vanligt lån, det gör att ditt betyg skjuter upp till taket om dom är maxade, att bara betala in och kanske halvera dom kan mycket möjligt halvera ditt kreditbetyg = chans till samlingslån.
Av allt som är synligt på UC, hur stort belopp pratar vi om? Och av det som är synligt, hur mycket är krediter?

Det som visas på UC är privatlån 490 000:- (3/4 privatlån)

Sedan visas 50 000:- i krediter, så totalt 540 829..

Blir så snurrig av detta.. Försöker sitta och skriva ner hur mycket jag har i skulder mm men blir bara myrhjärna...

Det som visas på UC är privatlån 490 000:- (3/4 privatlån)

Sedan visas 50 000:- i krediter, så totalt 540 829..

Blir så snurrig av detta.. Försöker sitta och skriva ner hur mycket jag har i skulder mm men blir bara myrhjärna...
Din lön som du skrev var 25,000kr, är det före eller efter skatt?
Kan sätta min högra arm på att om betalar ner 30-40,000kr på dina synliga krediter att du kan bli beviljad ett samlingslån.
Vad har du för lån utanför UC, alltså bisnode/creditsafe aktörerna?
FF = Förfrågningar, hur många sådana har du på UC?

Före skatt så får ut cirka 20 tusen.

Ja frågan är hur jag ska lägga upp att betala ner krediterna.

Jag har ingen aning om vilka lån jag har utanför UC... Håller på att gå igenom ekonomin nu skriva upp på papper alla lån och krediter mm. Men min hjärna vill icke samarbeta.
Okej vart kan jag kolla hur många förfrågningar jag har gjort?

Om du har Kivra så kan du se din senaste kopia från UC där, har du inte Kivra så har du säkert fått det på papper i brevlådan.
På den kopian kan du iaf se antalet tidigare förfrågningar samt ev. betalningsanmärkningar, skuldsaldo hos kronofogden samt hur mycket lån och krediter du har som är synligt på en UC.

Okej sweet tack! Har inga betalningsanmärkningar/kronofogden. UC visar totalt 520 913:- samt 22 kreditupplysningar senaste 12 månaderna....

Andra tips;
Alla har tillgång till en skuldrådgivare inom din kommun. Det kan vara värd att boka tid och prata med en. Sedan skulle det vara bra att undersöka varför du har dessa behov och vad du behöver för att inte falla tillbaka. Av erfarenhet kan jag säga att, när man börjar känna sig säkrare igen, att man otroligt lätt åker dit igen med ”pengarsug”.
Jag funderar själv på någon typ av terapeutisk behandling. (Hypnos, KBT, tom akupunktur finns).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp