Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Många FF vilka bevijlar?

Datum på mina UC FF. Hur länge sitter dom? Bör jag vänta 6mån å söka igen då?
16-06-15
16-06-14
16-06-09
16-04-15
16-03-24
16-02-29
16-01-19
15-11-05
15-08-20
15-08-18
15-08-18
15-08-13
1 år. Om du precis sökt nu är det ingen idé att söka något annat, utan vänta ut så många du kan istället.

Som det ser ut just nu ska du INTE söka lån. Tre FF på 1 vecka är lika med att långivarna drar öronen åt sig. De vet ju inte om dessa FF har lett till godkända lån. Så enbart på grund av det behöver du vänta mellan en till två månader så att UC har uppdaterat sig och man ser att du inte har nya låna. Sedan så i augusti försvinner 4 FF vilket gör att du har då har 8 FF. Det är inte bra men bättre än allt över 10 FF. Det i kombination med att det har gått lite tid från dina tre sista FF gör att du ökar möjligheten till att få ned ditt betyg till "bra" och faktiskt få ett hyfsat vettigt lån.
Så - ligg lågt till sista augusti. Se vad du har för betyg då och ligger du på "bra" så kan du fundera på att söka ett lån om du VERKLIGEN är i behov av det. Allra bäst är att vänta 6 månader från din sista FF - då påvisar du inte ett irrationellt beteende där du söker lån på lån.
Det är min rekommendation.

Som det ser ut just nu ska du INTE söka lån. Tre FF på 1 vecka är lika med att långivarna drar öronen åt sig. De vet ju inte om dessa FF har lett till godkända lån. Så enbart på grund av det behöver du vänta mellan en till två månader så att UC har uppdaterat sig och man ser att du inte har nya låna. Sedan så i augusti försvinner 4 FF vilket gör att du har då har 8 FF. Det är inte bra men bättre än allt över 10 FF. Det i kombination med att det har gått lite tid från dina tre sista FF gör att du ökar möjligheten till att få ned ditt betyg till "bra" och faktiskt få ett hyfsat vettigt lån.
Så - ligg lågt till sista augusti. Se vad du har för betyg då och ligger du på "bra" så kan du fundera på att söka ett lån om du VERKLIGEN är i behov av det. Allra bäst är att vänta 6 månader från din sista FF - då påvisar du inte ett irrationellt beteende där du söker lån på lån.
Det är min rekommendation.

Bank norwegian räddade mig.
Jag provade göra en upplåning där på 100.000:-, blev nekad. Efter de så mailade in EN löne spec och 3 dagar senare fick jag svar att min upplåning blev beviljad. Hade en ränta på 28% hos dom innan nu fick jag 18%, det kan jag leva på.
Tack för all respons från er.

Är Bank Norwegian mycket snällare i sin bedömning än andra banker?
Kan isf bero på att man behöver skicka in lönespec osv, men min första känsla är att de inte bara tar hänsyn till UC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp