Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Månadsskifte den värsta tiden i månaden

För mig är månadsskiftet den värsta tiden i varje månad då alla räkningar ska betalas och jag inte vet om mina pengar räcker till. Mina sms lån måste jag betala först när sjukpensionen kommer den 18:e så jag kan låna om dem innan månadsskiftet för att betala de räkningar som är mest akuta. Nu är det lite mer än 2 månader till skatteåterbäringen och jag vet redan nu att mina pengar inte kommer att räcka för att betala räkningarna i mars april och maj så jag har världens ångest för att inte veta hur jag ska orka fram till juni och då ska jag betala räkningar eller lösa sms lån. Jag känner mig otroligt patetisk som skriver detta, jag har själv satt mig i den här sitsen men det hjälper att få skriva här även om jag inte vet om någon läser. Jag vet att jag antagligen inte är ensam om att känna såhär men för varje dag som går blir ångesten värre och värre och jag sover sämre och sämre varje natt. Jag har redan denna månad låtit bli att lösa ett sms lån som får gå till inkasso och har ett annat som jag ska börja betala av på i april ett tredje som jag har 2 månader kvar att betala på. Det värsta eller kanske bästa är att de finns inga nya lån att ta för att det blir avslag då jag har så dålig ekonomi. Det känns som jag har målat in mig i ett hörn många dagar speciellt denna tid i månaden och det är svårt att hitta glädje i tillvaron och påsken med allt vad det innebär har jag försökt att glömma. Så vad tror ni om jag låtit bli att betala ett lån denna månad och 2 små nästa månad vad händer innan den 7:e juni? Tack om du orkat läsa

Du kan göra så, det blir lite extra avgifter men du klarar dig.

Hej!

Förstår dig till fullo.

Jag har cirka 100.000 i blancolån och cirka 50.000
I sms lån... Jag har fått ett brev från kfm nu som jag måste
betala nu nästa vecka. Jag vet inte hur ja ska kunna lösa det
Har redan fått hjälp av flera i min omgivning men gång på gång
missar ja mina chanser.

Hade jag inte haft familj så hade jag låtit hela skiten
gå till kronofogden....

Samma här ensamstående med 2 barn kan bara inte välja att låta det gå till KFM skammen håller på att äta upp mig känns det som. Hur f-n hamnade jag här hur kunde jag låta detta ske och hur kommer jag ur detta. Inte för min skull det är jag inte värd, men för barnens skull och framtid.

har du försökt få till avbplaner med dom?har du försökt få samlingslån.
ett tips kan vara försöka kolla med svea direkt de har flera olika lån.vanligt banklån ,även de med svårt att få lån.tex anm,ff,

Har försökt få samlingslån avslag överallt antal ff och uc blev till slut allt för många . Fick lån från Svea för blancolån men vågade inte uppge sms lån då de löste mina skulder för blacolånen.

försök kontakta alla du har lån hos och förklara situationen och fråga om avb plan.kan va så att de inte vill förrens de är hos inkasso.men testa.

Förstår precis denna känslan!! Men varför så rädd för kfm för att du har barn?? Dom behöver ju inte veta eller märka det på nåt vis i värden?? Kom igen kämpa på det måste finnas en ljusning!!

Det viktigaste för dig är att alltid betala hyran och elen så du har tak över huvudet och ström till bostaden resterande räkningar / sms-lån kan du rent krasst skita i men aldrig någonsin hyran och elen.

För blir du vräkt lär du får mycket svårt att få en ny bostad, i dina kläder hade jag satsat på att betala räkningarna när du får pengarna den 18 varje månad och därefter betala på sms-lånen samt ordna en avbetalningsplan i den mån det går på dem som är långsiktigt hållbar, om inte med sms-låneföretagen så med inkassobolagen.

försök kontakta alla du har lån hos och förklara situationen och fråga om avb plan.kan va så att de inte vill förens de är hos inkasso.men testa.

Har mejlat en långivare i dag på ett lån som skulle ha betalats den 23/3 då det står att de kan bevilja avbetalningsplan annars går det till Kf som jag förstår det så jag hoppas på svar efter påsk eftersom det bara gått en vecka efter förfallodag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp