O
Oregistrerade
Gäst
Poäng: 0
För mig är månadsskiftet den värsta tiden i varje månad då alla räkningar ska betalas och jag inte vet om mina pengar räcker till. Mina sms lån måste jag betala först när sjukpensionen kommer den 18:e så jag kan låna om dem innan månadsskiftet för att betala de räkningar som är mest akuta. Nu är det lite mer än 2 månader till skatteåterbäringen och jag vet redan nu att mina pengar inte kommer att räcka för att betala räkningarna i mars april och maj så jag har världens ångest för att inte veta hur jag ska orka fram till juni och då ska jag betala räkningar eller lösa sms lån. Jag känner mig otroligt patetisk som skriver detta, jag har själv satt mig i den här sitsen men det hjälper att få skriva här även om jag inte vet om någon läser. Jag vet att jag antagligen inte är ensam om att känna såhär men för varje dag som går blir ångesten värre och värre och jag sover sämre och sämre varje natt. Jag har redan denna månad låtit bli att lösa ett sms lån som får gå till inkasso och har ett annat som jag ska börja betala av på i april ett tredje som jag har 2 månader kvar att betala på. Det värsta eller kanske bästa är att de finns inga nya lån att ta för att det blir avslag då jag har så dålig ekonomi. Det känns som jag har målat in mig i ett hörn många dagar speciellt denna tid i månaden och det är svårt att hitta glädje i tillvaron och påsken med allt vad det innebär har jag försökt att glömma. Så vad tror ni om jag låtit bli att betala ett lån denna månad och 2 små nästa månad vad händer innan den 7:e juni? Tack om du orkat läsa