Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Månadsavlönad , sjukskriven , vad händer?

ChatGPT säger

---

❗️Undantag (din situation):

När du blir helt sjukskriven i slutet av juli och hela augusti, händer något ovanligt:

➡️ Du har ingen arbetad tid i augusti, alltså:

Ingen grund att betala ut “vanlig månadslön” för

Din arbetsgivare pausar månadslönen

I stället får du bara sjuklön och frånvaroavdrag i augustilönen
(baserat på juli)
Mitt sista inlägg i denna tråd här sen ger jag upp.

(baserat på juli)”
Så enligt dig och din vän ChatGPT får du nu i augusti ingen månadslön utan bara avvikelser från juli med frånvaroavdrag och sjuklön, VILKET BETYDER att i så fall kommer du ju få en skuld på lönen i augusti då avdragen är större än din sjuklön.

Men lycka till!

(baserat på juli)”
Så enligt dig och din vän ChatGPT får du nu i augusti ingen månadslön utan bara avvikelser från juli med frånvaroavdrag och sjuklön, VILKET BETYDER att i så fall kommer du ju få en skuld på lönen i augusti då avdragen är större än din sjuklön.

Men lycka till!
Inte enligt mig, enligt min lönetant. Jag ger också upp, tack för allt

(baserat på juli)”

Men lycka till!
pratat med högsta chefen och verkar vara som lönetanten säger, ingen månadslön i augusti utan bara avvikelser (ifrågasatte hur fan det går ihop men han lät lika förvirrad som mig. Kan ju inte göra avdrag om det inte finns en månadslön att göra avdragen på, att göra avdrag på sjuklönen kan man inte enligt lag),
Hursomhelst så hade han lyckats 'tjata' till sig 5 utbetalda semesterdagar för mig, så blir väl iallafall dubbelt av 8k totalt.
Skitröra.

Senast ändrad:
Läste du ens vad jag skrev?
Japp.. Men bevisligen läste inte du på länken.

"
Om du drabbats av arbetsoförmåga på grund av att du cyklade omkull, kan du få ersättning för kostnader som till exempel läkarvård och läkemedel. Du kan även få ersättning för vissa saker som till exempel glasögon och kläder som gick sönder i samband med olyckan.

Du kan få ersättning för framtida inkomstförlust om du får bestående besvär (invaliditet). Däremot lämnas ingen ersättning för inkomstförlust under sjukskrivningstiden."

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp