Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Månadsavlönad , sjukskriven , vad händer?

Nej nej nej återigen! Månadslön betalas ut innevarande månad, avdrag är släpande!
Du är ju fortfarande anställd av företaget med månadslön fast du är sjukskriven, så länge man är anställd ska full månadslön med varje månad. MEN däremot kan avdrag komma från månaden innan så lönen ändå blir noll kronor. Man kan dock ha innevarande avdrag, men då ska man kommit överens med sin arbetsgivare.

Det är bara att kika på någon tidigare lönebesked där du vet att du varit sjuk eller haft annan frånvaro månaden innan, så ser du hur det ser ut.
Fattar.
Då är det oavsett katastrof om jag får 5000kr i oktober, and thats it.
Har 16 semesterdagar kvar men företaget följer starkt semesterlagen och kommer inte gå runt den, enligt försäkringskassan finns de inga juridiska hinder att plocka semester under sjukpenning, men det går emot semesterlagen vad jag förstått. Vad fan kan man göra?
Kommer ju få ca 15-20k från Afa försäkring men kan ju inte förlita mig på att den kommer just i oktober direkt

Bra :)

För om det är som du säger bör du i så fall på julis lön bara fått betalt för 21 dagar, och det tror jag inte du fått. Där antar jag du har hel månadslön samt ev avvikelser från juni.

Bra :)

För om det är som du säger bör du i så fall på julis lön bara fått betalt för 21 dagar, och det tror jag inte du fått. Där antar jag du har hel månadslön samt ev avvikelser från juni.
Ja de är ju avvikelser från föregående månad på julis lön

Precis, så därav att septembers sjukavdrag kommer dras på din lön i oktober, som därmed blir noll.

Precis, så därav att septembers sjukavdrag kommer dras på din lön i oktober, som därmed blir noll.
Katastrof.
Tacksam för svar, får se om det som sägs här överensstämmer med det lönekärringen säger när hon väl ger mig ett svar

Kan bli så med släpande avdrag, många som är föräldraledig och tjänstledig och som har släpande avdrag som inte tänker på att den månaden dom börjar jobba igen får dom ingen lön. Även en hel del som är tjänstledig som aldrig kommer tillbaka igen utan avslutar sin anställning som då får en skuld att betala tillbaka till företaget, om man inte har en massa semesterdagar som täcker upp vill säga.

Så ett tips till alla som tänkt vara föräldraledig eller tjänstledig är att prata med sin arbetsgivare att man vill ha innevarande avdrag.

Kan bli så med släpande avdrag, många som är föräldraledig och tjänstledig och som har släpande avdrag som inte tänker på att den månaden dom börjar jobba igen får dom ingen lön. Även en hel del som är tjänstledig som aldrig kommer tillbaka igen utan avslutar sin anställning som då får en skuld att betala tillbaka till företaget, om man inte har en massa semesterdagar som täcker upp vill säga.

Så ett tips till alla som tänkt vara föräldraledig eller tjänstledig är att prata med sin arbetsgivare att man vill ha innevarande avdrag.
Fick ett mail från lönekärringen nu efter arbetstid konstigt nog, hon svarade ingenting på min fundering för augusti lönen men sa såhär gällande oktober

Om du börjar arbeta 1 oktober och inte har någon längre frånvaro den månaden så utgår det månadslön den 25/10.

Fattar.
Då är det oavsett katastrof om jag får 5000kr i oktober, and thats it.
Har 16 semesterdagar kvar men företaget följer starkt semesterlagen och kommer inte gå runt den, enligt försäkringskassan finns de inga juridiska hinder att plocka semester under sjukpenning, men det går emot semesterlagen vad jag förstått. Vad fan kan man göra?
Kommer ju få ca 15-20k från Afa försäkring men kan ju inte förlita mig på att den kommer just i oktober direkt

Anmäler du sjukskrivningen till afa så betalar dom ut ett par dagar efter fk löpande

Anmäler du sjukskrivningen till afa så betalar dom ut ett par dagar efter fk löpande
Har sökt ersättning där, börjar dom betala nu efter aug lönen? Trodde inte dom handlägger ens förrens efter sista sjukskrivningsdag

Fick ett mail från lönekärringen nu efter arbetstid konstigt nog, hon svarade ingenting på min fundering för augusti lönen men sa såhär gällande oktober

Om du börjar arbeta 1 oktober och inte har någon längre frånvaro den månaden så utgår det månadslön den 25/10.
Stämmer ju dock inte tyvärr.
Som sagt, sin månadslön har man alltid så länge man är anställd. Men i detta fall kommer du ha en hel månads sjukavdrag som är samma belopp som din månadslön, vilket återigen betyder att du inte kommer få någon lön i oktober.

Oktobers eventuella frånvaro påverkar inte oktoberlönen, den påverkar novemberlönen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp