Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Målet avskrivs?

Jag är väldigt förvånad men även lite bekymrad. Dras en skuld på 168000 kr bort från mig så kan min insolvens vara i fara och skusan avslås då betalplanen kommer att se helt annorlunda ut.

Men skulden har ju inte försvunnit? Den är lika stor oavsett om det finns utslag eller ej

Men skulden har ju inte försvunnit? Den är lika stor oavsett om det finns utslag eller ej

Detta är ett återkommande scenario för mig varje gång jag får nytt brev om ”tillkommande skuld” från KF; dvs någon skuld har försvunnit från listan... Dock har jag inte noterat/fått brev att Borgenären alt inkassobolaget har meddelat om att skulden är borttagen från ”utmätningen”...

Det är målet om att kf ska fastställa skulden som avskrivs, inget annat än just målet.

Ja .. skulden har väl bara dragits tillbaka men likväl förvånande att målet avskrivs .. skuldsanering är inte inledd, vet inte om Nordax säljer sina skulder .. slippa betala - tvivlar starkt men ett ontat brev mitt i skörden av de andra. Nästa månad lär det trilla in en rejäl mängd. Dock förvånad över hur seeeegt allt är.

Ja .. skulden har väl bara dragits tillbaka men likväl förvånande att målet avskrivs .. skuldsanering är inte inledd, vet inte om Nordax säljer sina skulder .. slippa betala - tvivlar starkt men ett ontat brev mitt i skörden av de andra. Nästa månad lär det trilla in en rejäl mängd. Dock förvånad över hur seeeegt allt är.
Kan inte bli segare än min resa.❤️

Nä och förvånande är att dom redan dragit skulden tillbaks då inga andra skulder ännu är värkställda...utifrån det Du angett...
Nä inte än.. tidsfråga förvisso men udda .. kanske säljer den för en spottstyver till en lycksökare som tror sig lyckad dra in lite pengar.. o så gör dom själva en avskrivning

Nä och förvånande är att dom redan dragit skulden tillbaks då inga andra skulder ännu är värkställda...utifrån det Du angett...
En teori som min mentor sa är att de säljer skulden vidare till någon annan för att bli av med den då det luktar bränt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp