- Meddelanden
- 74
- Mottagna reaktioner
- 66
- Poäng
- 187
Ett halvår till har gått. Med hyfsat resultat:Många olika mål och väldigt olika förutsättningar. Här kommer min variant:
* Hålla nollan intakt hos Kfm, trots att det säkert dyker upp någon gammal skit som någon inkassobolag köpt upp.
Nollan är en nolla. Just nu. Det har som förväntat dykt upp lite gammal skit som antingen bestridits bort eller betalats.
* Bygga upp Avanza-saldot, men vill inte sätta något mål i kronor och ören.
Det går långsamt. Några tusen finns där. Men aktieposten hos arbetsgivaren är just nu uppe i 2000 euro och kommer att vara det dubbla om någon månad efter ny påfyllning. Så jag är nöjd.
* Fortsätta hälsoresan. -11 kg sedan i somras, fem kvar.
-17 kg så nu är den biten klar. Fokuserar på att bygga en mindre mängd muskler (beach -25...)
* Göra saker som höjer livskvaliteten (luddig, men typ minst 50 nätter i husvagnen och säkert annat)
Det blev nog 60 nätter i vagnen i fjol och 500 mil på vägarna. Snart drar årets säsong i gång, blir lika mycket tid i år.
Summering:
Är totalt sett nöjd med utfallet efter 30 år med utmätning och småpengar in på kontot varje månad. Livskvaliteten har höjts avsevärt, men man kan aldrig vara riktigt lugn. De jäkla inkassobolagen försöker fortfarande driva in gammal skit från 1990-talet. Kämpar på, hoppas ni andra också gör det.
KFM-Nollan är intakt. Har betalat några småsummor och preskriberat bort en del gammal skit som inkassobolagen lämnat in och försökt få mig att betala.
Avanza går trögt, men har 4000 Euro i företagsaktier så där går det uppåt.
Hälsoresan ligger still. Rör mig flitigt och vikten har stabiliserats kring strax under 80. Det kunde varit lägre, men mat och öl är gott...
Fjolårets 60 nätter i husvagnen har passerats i år. Tar all övertid som komp och plockar ut komp så fort det går. Tio nya nätter i vagnen tar sin början i slutet av veckan.
Är med andra ord fortfarande nöjd med tillvaron och har så smått börjat vänja mig vid 37.000:- i månaden i stället för 15.000:- den 25:e.