Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mål 2025

Problemet är ju att det inte går att göra ett skit utan Klarna känns det som.

Vissa ställen kräver ju Klarna för att acceptera en direktbetalning också, bland annat mina lag jag följer i sportens värld. Samma sak med stället jag beställer snus ifrån.

Helt sjukt ju.

Vissa ställen kräver ju Klarna för att acceptera en direktbetalning också, bland annat mina lag jag följer i sportens värld. Samma sak med stället jag beställer snus ifrån.

Helt sjukt ju.
Fast man kan handla på Klarna oavsett om man betalar direkt.

Helt sjukt ju.
Man kan betala med kort även om man är spärrad på Klarna, så det är inga problem. Jag tror jag har varit med om en butik under dessa åren där jag inte kunnat få igenom en betalning pga spärren, och då handlar jag väldigt mycket online. Så jäkla värt det -om jag inte varit spärrad hade jag garanterat haft stora skulder till Klarna igen.

Jag tror framförallt att det är en rädsla att inte ha en ”backup” att kunna ta på avbetalning om det skiter sig som gör att man drar sig från att spärra sig, men det är just det man behöver utsätta sig för. Klart jag har svurit över det många gånger när jag varit desperat och inte haft till det nödvändigaste, men grejen är att det räddar en ju bara extremt kortsiktig -nästa månad är man ännu mer i skiten.

Jag vill inte ha Klarna kreidt/faktura osv.

Jag vill bara ha tillgång till att betala direkt men jag verkar vara helt tokspärrad med allt som har att göra med Klarna. Säkert 5 år jag varit det.

Jag vill inte ha Klarna kreidt/faktura osv.

Jag vill bara ha tillgång till att betala direkt men jag verkar vara helt tokspärrad med allt som har att göra med Klarna. Säkert 5 år jag varit det.
Märkligt. Jag har 2 skulder till Klarna och jag kan handla betala direkt överallt.

Märkligt. Jag har 2 skulder till Klarna och jag kan handla betala direkt överallt.
Jag hade en skuld på 35K som hamnade på inkasso från Klarna för cirka 10mån sedan. Har betalt av allt 30/11 i år. Kan jag räkna med att vara spärrad för alltid hos dom?

Helt sjukt ju.
Vill du beställa billigt snus utan att behöva ta det via Klarna rekommenderar jag Swedsnus. Har kört dem i flera år (Fatboy) och sjukt nöjd.

Jag hade en skuld på 35K som hamnade på inkasso från Klarna för cirka 10mån sedan. Har betalt av allt 30/11 i år. Kan jag räkna med att vara spärrad för alltid hos dom?
Jag blev spärrad 2010 och de hävde spärren först 2020, så det tog väldigt lång tid

Jag har en plan för tre år framåt, men planen för 2025 innehåller:

• Betala bort Svea- Max 9000 kr totalt.
• Betala bort klarna - 4600 kr.
• Betala bort Santander 8500 kr.
• Börja betala underhåll till J - 2500 kr/mån.
• Påbörja spar för avanza zero 5000 kr/mån = 60.000 kr/år.
• Påbörja budget för 2026. (Jag gör budget för ett år i taget)
• Säg upp kolonilotten.

Syftet med planen är att nollställa mig igen, så att jag kan börja arbeta uppåt, mot ett bättre liv. Jag dokumenterar varenda steg jag tar i min blogg. Har en plan för studier, vardag, tre år framåt och investeringar. Har börjat kartlägga alla in och utgifter på ett större plan och lagt till in net worth. Allt för att sporra mig till ett bättre liv då mitt liv varit piss hittills med tillfälliga anställningar osv..

Orkar inte ha det så längre.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp