Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mål 2025

Jag har sjukskrivning i bagaget pga utbrändhet. Utbrändheten var pga jag arbetade så mycket för att betala av mina skulder, vilket resultera i mycket mer kostnader i slutändan pga utebliven lön. Så detta år ska jag arbeta med måtta, försöka njuta mer av livets trots min situation och börja bygga upp ett större sparande!

Utöver detta är mina mål att helt få bort Klarna, samt betala av ett mindre lån jag har (utav mina 2 större lön).

Mål 2025 Bli av med CSN lånet (förhoppningsvis klart i februari)
Bli av med Ecster lånet (troligtvis i april-25 efter skatteåtebäringen)
Amorterar enligt snöbollseffekten.
Till sist blir det att amortera så mycket som möjligt på Blanco lånet innan 2026 och försöka spara lite.
Jag ber till högre makter att räntan sänks rejält 2025 och att jag kan sluta med Klarna skjut upp:)
Vad tror ni som är så insatta och kunniga i det här med räntesänkningar och ekonomi.

Senast ändrad:
Som så många andra här, genom ett långvarigt spelberoende. Ju högre inkomst, ju mer går att spela bort (löner och lån).

Exakt detta.

Min ekonomi var sämst när jag hade 120K/Månad.

Jag hejar på dig.
Jag har ungefär samma år tills skuldfri.
Hoppad vi kan kika tillbaka på detta om sju år och vara klara.
Tar du hjälp mot spelandet?
Jag har gått internetbehandling via Stockholms län för några år sedan som var ganska värdelös. Pratar en hel del via nätet med andra i samma situation. Samlar mod att ta ännu mer hjälp.

Jag har gått internetbehandling via Stockholms län för några år sedan som var ganska värdelös. Pratar en hel del via nätet med andra i samma situation. Samlar mod att ta ännu mer hjälp.

Det enda som hjälpte för mig var en kombination utav regionen/stadens behandling "öppenvård" hette det men ABSOLUT med stor och bidragande hjälp utav möten för annonyma spelare.
Det gjorde den stora skillnaden.

Bra.
Skicka meddelande om du vill prata och få mer tips om olika gemenskaper.

Komma i form, träna och äta hälsosamt, och åka på nån utlandsresa. Kanske spara litegrann om det finns utrymme till det.

Målen för 2025 blir
1. Amortera bort Klarna och Qliro samt små lånen för att ha betydligt mer över varje månad.
2. Öka buffertsparandet.
3. Sluta handla på avbetalning!!
4. Fortsätta utvecklas på jobbet och satsa på befordran.
5. Köpa större bil.
6. Se över möjligheterna att flytta till större.
7. Öka fond- och aktieinnehavet.

Målen för 2025 blir
1. Amortera bort Klarna och Qliro samt små lånen för att ha betydligt mer över varje månad.
2. Öka buffertsparandet.
3. Sluta handla på avbetalning!!
4. Fortsätta utvecklas på jobbet och satsa på befordran.
5. Köpa större bil.
6. Se över möjligheterna att flytta till större.
7. Öka fond- och aktieinnehavet.
Kan verkligen rekommendera dig att spärra dig på Klarna. Jag har varit spärrad i 2-3 år -ofrivilligt först, vet fortfarande inte vad anledningen var att de stängde av mig. Men är sååå glad över det nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp