Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Människovärde

Sant. Men det tar så mycket på krafterna. Varannan dag orkar jag, varannan vill jag ge upp. Har ett väldigt ansvarsfullt jobb också som slukar energi + familj.

Jag har själv satt mig i denna sits. Jag är helt och hållet ansvarig för denna situation.
Jag mår redan dåligt av att ha förstört mitt liv. Ska hela självkänslan och mitt människovärde behöva pulveriseras av ständiga underläget man befinner sig i när man ska prata med fordringsägare. Hur lågt ska man sjunka i träsket. Hur kommer man upp sen.

Hejsan. är ny medlem här, men har nog läst mer eller mindre hela forumet. jag känner så mycket igen mig i det du skriver, känslan av att bli risigt bemött av inkassobolagen mm.
Här kommer ett lite knäppt tips, som jag faktiskt provat själv med gott resultat:
Ring bolagen som ombud för dig själv, alltså låtsas vara en väninna eller syster (jag låtsases vara min syster, hehe), gå på dem utav bara helsicke för att de i princip drivit din syster/väninna (du alltså) till total psykisk ohälsa, ifrågasätt deras kundbemötande, kräv en realistisk avbetalningsplan, och säg attatt hädanefter sköter du detta, då gäldenären inte klarar av det längre. eftersom "du" inte "gjort dem något" så kommer de vara mycket trevligare , och mer tillmötesgående. jag själv satt i en helt hopplös sits när jag provade detta, och helt plötsligt fick jag vettiga avbetalningsplaner och är numera av med skitlånen. kanske fräckt, kanske t.o.m olagligt (?) , men det kan absolut funka. man får distansiera sig fullständigt, och verkligen kliva in i sin roll, se det som ett jobb, och för mig blev faktiskt vardagen lite lättare med, när det inte blev "personligt" längre. hoppas verkligen att det löser sig!!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp