Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lyxfällan...?

kollar på lyxfällan nu på tvn. Skulle ni kunna tänka er att vara med där? Idag handlar det om spelberoende.

varit med på ett litet hörn. väldigt litet.

Förnedrings-tv om du frågar mig.
Ja de tycker ja med. Men försöker ta åt mig av lite tipps. En gång fick en tjej gå terapi för sitt shoppingberoende och det gör jag med så det tyckte jag var intressant. Och dom som medverkar gör ju detta frivilligt så.

Ja, i stort sett är det förnedrings-tv, eller möjligtvis feelgood-tv i den bemärkelsen att skuldtyngda kan sitta och mysa framför TV:n och tänka att de åtminstone inte har det sådär illa. I grunden är det dock ett bra program som belyser mycket av det vi här har brottats med, eller fortfarande brottas med och i huvudsak lär ut riktigt bra en sak, ha en budget (och skaffa ett jobb). Synd bara att deras lösningar inte går att ta till för vanligt folk, klart bankerna/långivarna lyssnar när TV ringer, lite annorlunda i verkligheten.

Jag tänkte på dagens program, då var många snabblån med och sms-lån med. Vivus nämndes med deras ockerräntor. Det är ju positivt i alla fall. Men feel good tv skulle jag inte kalla de, man blir bara ledsen. Jag tar åt mig av lite tipps jag jag praktisera i mitt eget liv så de kan bli bättre. För mycket vettiga tipps har dom.

Jag tänkte på dagens program, då var många snabblån med och sms-lån med. Vivus nämndes med deras ockerräntor. Det är ju positivt i alla fall. Men feel good tv skulle jag inte kalla de, man blir bara ledsen. Jag tar åt mig av lite tipps jag jag praktisera i mitt eget liv så de kan bli bättre. För mycket vettiga tipps har dom.

Nä, det är inte feelgood-TV för mig heller, men av vad jag hört på kontoret så används det som det. På samma sätt som folk sitter med chipsskålen redo framför Biggest Loser (enligt samma modell: "jag kanske inte är så smal som jag önskar jag vore, men sådär ser jag i alla fall inte ut").

det är rätt mycket uppgjort i förväg.. allt vad betalplaner och liknande heter är förhandlade med producenterna innan inspelningen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp