Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lurad av halebop och Telia

En enda lite poäng jag håller med om är att operatörerna måste göra djupare kreditupplysningar när man får skuldsätta sig så hårt som ett abonnemang faktiskt är
Fast samtidigt så är det ju upp till en själv om man väljer att öppna flera abonnemang...
Har man problem med det kan man kontakta socialtjänsten i sin kommun för att få hjälp genom t.ex en god man som då tar över ens ekonomi.
Det gjorde en bekant till mig då hen till en början var spelberoende, sedan tog lån och när hen inte längre kunde ta lån öppnade hen abonnemang för att kunna, via telefonnummer och kredit på fakturan, spela för mer pengar...

Jag sitter själv i skiten ekonomiskt, men det är ju det som är poängen, det är min skit. Det är jag som tagit lån. Banker och andra företag ska inte behöva vara några slags överförmyndare för de, precis som säkert majoriteten av oss andra, anser att man får ta ansvar för sitt eget handlande...

Med det skrivet kan man såklart hamna i obestånd trots att man gjort sitt bästa för att stå för sina skulder men helt ärligt känns det inte som så i OP's fall...
Imo ligger alltså inte skulden på halebop eller Telia. De har gjort det alla företag gjort- sålt tjänster för att få in pengar.

Fast samtidigt så är det ju upp till en själv om man väljer att öppna flera abonnemang...
Har man problem med det kan man kontakta socialtjänsten i sin kommun för att få hjälp genom t.ex en god man som då tar över ens ekonomi.
Det gjorde en bekant till mig då hen till en början var spelberoende, sedan tog lån och när hen inte längre kunde ta lån öppnade hen abonnemang för att kunna, via telefonnummer och kredit på fakturan, spela för mer pengar...

Jag sitter själv i skiten ekonomiskt, men det är ju det som är poängen, det är min skit. Det är jag som tagit lån. Banker och andra företag ska inte behöva vara några slags överförmyndare för de, precis som säkert majoriteten av oss andra, anser att man får ta ansvar för sitt eget handlande...

Med det skrivet kan man såklart hamna i obestånd trots att man gjort sitt bästa för att stå för sina skulder men helt ärligt känns det inte som så i OP's fall...
Imo ligger alltså inte skulden på halebop eller Telia. De har gjort det alla företag gjort- sålt tjänster för att få in pengar.

Det är det bankerna gör också..

Det är det bankerna gör också..
Ja, självfallet. Däremot är ju de flesta banker mer kritiska till att låna ut pengar än vissa företag accepterar fakturaköp eller att man startar abonnemang. Som sig bör då ett lån ofta rör sig om större summor pengar.

Ja hos Telia kan du inte spärra dej från kreditgränsen på 5000 kr, så sjukt. Använder extremt mkt data på mitt abonnemang så måste ha Obegränsad surf. Och Telias täckning är överlägsen alla även i Storstan...så man har inte mkt val trots att man vill spärra sin gräns till typ 500 kr el betala för en månad i förskott.

Hej!
Oj, nu blev det lite galet t texten, har du kopierat?
Svårt att läsa, men man förstår sammanhanget.
Skapa en excel där du listar alla fakturor: skapa dessa kolumner
1.operatör
2.telefonnummer
3.fakturanummer
4. Belopp
5. Period
6. Inkasso (ja/nej)
7. Inkasso bolag
8. Nya belopp
9. Sista betalningsdag inkasso
10. Avbetalningplan

När du gjort det ser du OM du verkligen fått dubbletter eller om du bara fått nya fakturor med påminnelse avgift, Om ja kan du bestrida.
Obs; om du har samma fakturanummer med högre belopp är det den med senaste datum som ska betalas. Inte båda.
Hoppas det hjälper få ordning.

Detta är en bra början, men kolla också på faktureringsdagen, kundnummer och vad för tjänster du verkligen betalar för.

Har du möjlighet att säga upp några av dessa abonnemang? t.ex. att du bara har ett kvar? Det blir lättare att hålla koll på ett abonnemang än ett tiotal.

Kan säga att jag hade ABB 3st Telia 3 st tre 2 på telenor när det var som värst och det är något jag ångrar mer än alla sms skitlån man tagit förr. Totalt sett över 150tusen på 2 år har jag haft. Kommer ihåg att det bara malde in fakturor under den tiden. Och att jag tillslut inte kunde förstå att fakturorna blev så stora. Men de stämde säkert för mig iallafall men det var svårt att hålla koll på tillslut. Mitt gick inte till spel men använde såklart spelsidor för vissa uttag.

Men till saken nu har tre tex blivit mkt mkt hårdare än innan gällande gränser osv jag kunde utan problem komma upp i 15k per månad på 1 ABB. Nu blir det stopp betydligt tidigare så det känns som de kommit på att så här kan vi inte ha det, vilket personligen jag tycker är bra! Så var det iallafall för 4 månader sen när jag avslutade varenda ABB och skaffade kontant kort

Är det nån mer än mig som inte fattar vad ts menar med "maxade" allihopa? Vad exakt är det du har gjort? Öppna mobilabonnemang kan man göra rätt enkelt ja, räcker att inte ha någon betalningsanmärkning och en inkomst så funkar det, men varför har du öppnat så många?
Och vadå dubbla fakturor? Företag skickar bara EN faktura i månaden, har du fått fler så är det precis som en annan skriver här att du har varit sen med betalningen och detta är då en påminnelse de skickar....förstår inte hur det kan vara operatörernas fel att du har många abonnemang?

De flesta operatörer har 4-5 abonnemang som max per kund med vissa undantag, om man då ska gå till alla 4 stora och sedan alla virtuella operatörer också så kan man utan problem ha 100 abonnemang igång...med nya nummer :D

Du bör också kunna logga in på samtligas appar och se dina fakturor där snyggt och fint.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp