- Meddelanden
- 472
- Mottagna reaktioner
- 308
- Poäng
- 477
Fast samtidigt så är det ju upp till en själv om man väljer att öppna flera abonnemang...En enda lite poäng jag håller med om är att operatörerna måste göra djupare kreditupplysningar när man får skuldsätta sig så hårt som ett abonnemang faktiskt är
Har man problem med det kan man kontakta socialtjänsten i sin kommun för att få hjälp genom t.ex en god man som då tar över ens ekonomi.
Det gjorde en bekant till mig då hen till en början var spelberoende, sedan tog lån och när hen inte längre kunde ta lån öppnade hen abonnemang för att kunna, via telefonnummer och kredit på fakturan, spela för mer pengar...
Jag sitter själv i skiten ekonomiskt, men det är ju det som är poängen, det är min skit. Det är jag som tagit lån. Banker och andra företag ska inte behöva vara några slags överförmyndare för de, precis som säkert majoriteten av oss andra, anser att man får ta ansvar för sitt eget handlande...
Med det skrivet kan man såklart hamna i obestånd trots att man gjort sitt bästa för att stå för sina skulder men helt ärligt känns det inte som så i OP's fall...
Imo ligger alltså inte skulden på halebop eller Telia. De har gjort det alla företag gjort- sålt tjänster för att få in pengar.