Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lunar?!

Detta är ju P2P lån - om jag söker 20.000 bör väl många nappa trots flera förfrågningar? Eller dom nekar automatiskt vissa ansökningar? Tänker att det borde skickas ut en förfrågan till investerare som sedan får ta ett beslut, eller hur fungerar det?

sen en annan sak, kan ”investerarna” se ansökningarna (namn och personuppgifter)?

Detta är ju P2P lån - om jag söker 20.000 bör väl många nappa trots flera förfrågningar? Eller dom nekar automatiskt vissa ansökningar? Tänker att det borde skickas ut en förfrågan till investerare som sedan får ta ett beslut, eller hur fungerar det?

sen en annan sak, kan ”investerarna” se ansökningarna (namn och personuppgifter)?
Jag har testat att investera i Lunar (när det var Lendify) och jag ser bara hur många lån som pengarna har investerades i, inte vem som lånat. Vill man själv investera (jag har valt automatisk investering, alltså Lunar väljer) så ser man en bokstav typ A, B, C som motsvarar kreditvärdighet. Lägre kreditvärdighet = högre ränta.

Alltså investerarna ser inte personuppgifter.

Tack för svar Myra!

men borde inte det var hyfsat lätt att få lån på Lunar? Eller är det inte privatpersonerna som bestämmer vem som får låna?

Upplever att dom är lika lätta som
Marginalen, Resurs m.m. Dvs har du inte för många FF och tillräcklig inkomst så blir du beviljad. Jag har haft dom. Men fungerar som vanligt lån med kreditupplysning via UC

Tack för svar Myra!

men borde inte det var hyfsat lätt att få lån på Lunar? Eller är det inte privatpersonerna som bestämmer vem som får låna?
Nej det är inte så. Som investerare kan du själv välja "vem" du vill låna ut till utifrån angiven kreditrisk, man väljer fr en lista men alla som står på den listan har redan blivit kollade av Lunar och godkända, så det är inte investerarna som väljer fr början.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp