Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

LUNAR flyttar till Morrow Bank

Välj Meddelande/Flexibelt Lån/Låneskydd för att få svar inom 2-3 dagar!
Skickade först på Klagomål, tar då upp till 14 dagar eller mer att få svar. :rolleyes:

Har någon fått ett betalningsdatum för oktober? Jag ser bara ett för november och framåt
Samma

Och noterar även att de inte bakat in Låneskyddskostnaden i månadskostnaden...
De gör verkligen allt för att inte informera om den.
Dessutom har vi inte ingått ett låneavtal med dem som det står i dokumentet, vårt lån har överlåtits till dem (mot vår vilja) och därav har vi inte heller fått informationen heller, som jag "antar" att man borde få vid låneansökan.

:mad:

Screenshot 2024-10-02 at 17-53-52 Avbetalningsplan.png

Samma

Och noterar även att de inte bakat in Låneskyddskostnaden i månadskostnaden...
De gör verkligen allt för att inte informera om den.
Dessutom har vi inte ingått ett låneavtal med dem som det står i dokumentet, vårt lån har överlåtits till dem (mot vår vilja) och därav har vi inte heller fått informationen heller, som jag "antar" att man borde få vid låneansökan.

:mad:

Visa bilaga 4328
Det börjar jättebra detta verkligen

Vilka fulingar. Tack för att du sa till om det.
Skickat till dem att jag inte vill ha det och har inte godkänt detta.
Börjar inte bra.

Ingen info heller om autogiro.
Antar att man får gå in på sin bank och ta bort Lunar?

Läser man omdömen så lär man få sitta länge i telefonkö :axelryck:
Man ska tydligen inte ha för stora förhoppningar på meddelande heller då andra sidan verkar ha problem med läskunnigheten.
Annars får man väl kontakta det där jävla försäkringsbolaget. Jag blir så frustrerad

Vilka fulingar. Tack för att du sa till om det.
Skickat till dem att jag inte vill ha det och har inte godkänt detta.
Börjar inte bra.

Ingen info heller om autogiro.
Antar att man får gå in på sin bank och ta bort Lunar?
Stora frågan är ju bara vart man betalar oktobers räkning som inte verkar finnas i Någon bank just nu.

Lunar har iaf meddelat följande:
Den 1 oktober 2024 flyttas även den fullständiga hanteringen av ditt lån till Morrow Bank. Det innebär att du från den 1 oktober 2024 istället kommer att vända dig till Morrow Bank för att hantera ditt lån. Lunar upphör således med hanteringen av ditt lån fr.o.m. detta datum och det är därefter till Morrow Bank du hör av dig i händelse av frågor.

Så gissa vem man ska prata med :D

Möjligtvis, logiskt kanske den dyker upp under Faktura i menyn vid mittentiden av månad, kanske, förhoppningsvis? :axelryck:

Senast ändrad:
Fick svar

mitt meddelande:
Hej jag vill använda min ångerrätt på det låneskydd som tecknats på mig utan mitt godkännande. Jag vill inte teckna ett låneskydd.

Deras svar:
Hej, Tack för att du kontaktar oss på Morrow Bank.
Vi bekräftar att vi har mottagit ditt önskemål om att avsluta ditt låneskydd.
Försäkringen upphör att gälla från och med dagens datum. Vi vill påminna om att försäkringen endast kan tecknas en gång per kundförhållande och därför inte kan återupptas efter avslut.Har du ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta oss.Önskar dig en trevlig dag.Med vänliga hälsningar,Morrow Bank

hahaha jag skrev att jag vill använda ångerrätten och det blev att jag vill avsluta en tecknad försäkring och kan sen inte använda mig av den igen för att jag avslutat den det slutar gälla från dagens datum trots att jag vill ångra den helt.
Aja kommunikationen är väl inte på topp men nu ska den iaf vara avslutad

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp