Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lumify

Jag har anmärkningar och haft ett lån hos Lumify som gått till inkasso. 2 år har gått och helt plötsligt fick jag mail att jag har välkommen att söka lån igen. Gjorde det, på lägsta beloppet 2000:-, betalade tillbaka i tid 2 månader i rad. Nu blev jag nekad? Har färre anmärkningar och högre kreditscore. Vad grundas det på???

Lumify, credifi, vivus och många fler är ett lotteri. Du kan ha hur högt som helst på creditsafe, men ändå få avslag utan någon förklaring.

Någon som fått inkasso från Lumify nyligen?

Har frågat Gothia vad som händer med min skuld som redan är 8 månader gammal och att jag vill betala den. Fick till svar ”Lumify finns inte kvar hos oss” och att jag ska kontakta dem. När jag loggar in hos Lumify står det:

Ditt lån har sålts till inkassobolaget Arvato AB och din profil har stängts av och kan dessvärre inte användas. Logga in på www.mygothia.comför att se din skuld, betala den eller komma i kontakt med handläggare.

Undrar vad som händer.

Senast ändrad:
Någon som fått inkasso från Lumify nyligen?

Har frågat Gothia vad som händer med min skuld som redan är 8 månader gammal och att jag vill betala den. Fick till svar ”Lumify finns inte kvar hos oss” och att jag ska kontakta dem. När jag loggar in hos Lumify står det:

Ditt lån har sålts till inkassobolaget Arvato AB och din profil har stängts av och kan dessvärre inte användas. Logga in på www.mygothia.comför att se din skuld, betala den eller komma i kontakt med handläggare.

Undrar vad som händer.
Dom har åtminstone inte klappat ihop för jag får mail och sms från Lumify och Credifi var och varannan dag. Man hade ju kunnat hoppas att dom bara försvunnit helt :)
Min Lumify är 60 dagar sen och Credifi 30 dagar men inget inkasso än, står bara antalet dagar jag är sen när jag loggar in.
Du får väl ringa Lumify och fråga vilket inkasso den nu ligger på?
Berätta gärna hur det gick :)

Dom har åtminstone inte klappat ihop för jag får mail och sms från Lumify och Credifi var och varannan dag. Man hade ju kunnat hoppas att dom bara försvunnit helt :)
Min Lumify är 60 dagar sen och Credifi 30 dagar men inget inkasso än, står bara antalet dagar jag är sen när jag loggar in.
Du får väl ringa Lumify och fråga vilket inkasso den nu ligger på?
Berätta gärna hur det gick :)
Nu blev jag faktiskt lite orolig att dom kommer skicka mitt till KFM direkt...Hade hoppats på ett inkasso som man kan förhandla avbet.plan med.

Efter kontakt med Lumify visade sig att min skuld som redan är 8 månader gammal låg kvar hos dem. Ingen aning när de hade velat skicka den till något inkasso. Ursprungsskulden var på 38k och det de kräver nu är 41k, det var ju inte så farligt faktiskt. Betalar in hela idag sen vill jag aldrig mer ha att göra med varken Credifi eller Lumify.

Efter kontakt med Lumify visade sig att min skuld som redan är 8 månader gammal låg kvar hos dem. Ingen aning när de hade velat skicka den till något inkasso. Ursprungsskulden var på 38k och det de kräver nu är 41k, det var ju inte så farligt faktiskt. Betalar in hela idag sen vill jag aldrig mer ha att göra med varken Credifi eller Lumify.
Oj! Men visst gick din Credifi nästan direkt till inkasso? Hoppas på så lång tid som möjligt på båda av dom så jag hinner kanske spara ihop lite och få en schysst avbetalningsplan hos ett inkasso för det är omöjligt att förhandla med Luma.

Oj! Men visst gick din Credifi nästan direkt till inkasso? Hoppas på så lång tid som möjligt på båda av dom så jag hinner kanske spara ihop lite och få en schysst avbetalningsplan hos ett inkasso för det är omöjligt att förhandla med Luma.
Ja, Credifi gick ganska direkt till Gothia efter ca. 2 månader. Mycket konstigt att de inte hörde av sig mer ang. Lumify men nu vet jag ju varför.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp