Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lumify vad är bäst?

Men antar att du tog lånet den 25e januari?
Det är ju en 30 dagars kredit, förstår inte problemet.

Själv har jag inga problem med lumify, förstår inte hur man kan uppleva så mycket problem.
tycker de är ganska tydliga men om man inte förstår så är det väl bara ringa dem i stället för att skriva här?

Ångrar att jag tog lån hos lumify. Hur kan man ha förfallodagen den 25e, samma dag som löningen. Betalade givetvis så fort jag kunde. Fick mail idag den 26e, att inbetalning är sen och dröjsmålsränta med 36% lagt på skulden.
Förfallodagen blir en månad efter sista inbetalningen verkar det som. Så om man betalar en dag innan förfallodagen blir förfallodagen en dag tidigare nästa månad. Betalar man en dag efter förfallodagen blir förfallodagen en dag senare nästa månad.
Är man en dag sen och loggar in för att kolla hur mycket man ska betala så är beloppet fördubblat. Tycker det är ett märkligt system.

Lumify är så B verkligen. Hade ett lån på ynka 3500kr , betalade tillbaka det och då sa handläggaren igår att du kommer minst kunna söka på 6000 kr andra gången kanske tom 13000kr. Nähä , max belopp blev ynka 3500kr igen !

Om du är sen med betalningen så kan skulden bli mycket högre än dem 6000 du beviljats. Väldigt skumt att de höjt utan ditt medgivande.

Trash lån. De erbjuder mig ett lån på 4k, och sen när man klickar på boxen blir det nekat ändå.

Kreditbelopp 401 kr
Ränta 0 kr
Förlängningsavgift 0 kr
Aviseringsavgift 120 kr
Dröjsmålsränta 0 kr
Påminnelseavgift 0 kr
Inkassokostnad 0 kr

Den här aviseringsavgiften, har den alltid funnits eller är det ngt nytt? Loggade in idag för att se hur mkt det är kvar på min skuld och då såg jag att det står aviseringsavgift. Men den kanske alltid har funnits med, man ser den inte om man tittar på Lägsta att betala (för då är den inbakad i det totala beloppet) utan bara om man tittar på Full återbetalning.

I alla fall glad att det bara är 533 kr kvar att betala.

Trash lån. De erbjuder mig ett lån på 4k, och sen när man klickar på boxen blir det nekat ändå.

Det är ju inte trash för att du inte blir beviljad, jag fick 20.000 där med knappast exemplariska förutsättningar :D

Är för övrigt sen med min återbetalning 4 månader dit fortfarande inget ifrån kF.

Hm, har heller inte erfarenheten av att Lumifylånet växer speciellt mycket. Allt beror ju på hur man spelar sina kort såklart. Lumifys kundtjänst ser till helheten väldigt mycket skulle jag säga, det säger dom till och med själva. För att kunna utöka en kredit måste du ju betala vad som krävs, dock så verkar Lumify skita i om du varit sen med alla dina inbetalningar, bara du betalar ner till rätt belopp så kan du sen börja utöka din kredit. Dock har jag inte hört om så många som har så höga krediter på Lumify. Men Lumify säger att det är bättre att betala någonting än ingenting då det visar på god vilja. Har du en månadsbetalning på säg 1300 kronor så släng in 400-500 det kan räcka. De är ganska medgörliga skulle jag säga och driver sin egen inkassoavdelning. Min erfarenhet är att det tar lång tid innan de skickar vidare till KFM dock verkar de själva inte veta hur lång tid de ska gå innan det skickas vidare) de ser som sagt till helheten väldigt ofta och om du har försökt att betala in.

Jag har lån på 3500kr där är 32 dagar och nu är det uppe i 5000kr är det ok ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp