- Meddelanden
- 91
- Mottagna reaktioner
- 5
- Poäng
- 42
Men de kan väl inte höja din kreditgräns utan att du aktivt ansökt om det eller godkänt en höjning.
Lite så känner jag oxå.. Finns här någon som har koll på detta?
Men de kan väl inte höja din kreditgräns utan att du aktivt ansökt om det eller godkänt en höjning.
Nej exakt.. Hur går man vidare med detta?Men de kan väl inte höja din kreditgräns utan att du aktivt ansökt om det eller godkänt en höjning.
Som jag har förstått det så är det annorlunda när det kommer till kontokrediter men hur det beräknas har jag fortfarande inte fattat.När räntan och avgifter får Max blir dubbla beloppet , gäller det även tex en konto kredit på tex komplett bank ?
Jag sökte 6000 men fick beviljat 2500kr har bara kunnat ta ut 2500kr dessutom.. I avtalet står de 6000kr av någon konstig anledning men känns skumt eftersom jag bara kunnat ta ut 2500Är du säker på att du inte blivit beviljad 6000kr fr början med ett uttag på 2500kr ditt konto? Ta fram ditt kreditavtal och kolla vad det står där. Sen ringer du dem och säger att du aldrig sökt utökad kredit så får de förklara hur de kunnat höja utan att du aktivt godkänt det.
I vilket fall som helst så måste du kontakta dem, blir svårt annars.
Har de egen inkasso eller vilken inkasso skickar dem till? Om du kan få avbetalningsplan så är det ju bättre att låta det gå till inkasso än låna nån annanstans för att betala. Men om du inte skulle få avbetalningsplan då måste du betala hela och kan du inte det då får du låna.Men oavsett vad är de bäst oo låta dEM gå till inkasso eller ta ut från sMs pengar o betala?
Har de egen inkasso eller vilken inkasso skickar dem till? Om du kan få avbetalningsplan så är det ju bättre att låta det gå till inkasso än låna nån annanstans för att betala. Men om du inte skulle få avbetalningsplan då måste du betala hela och kan du inte det då får du låna.