Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lumify utöka tas det en ny kreditupplysning då?

Har haft dom i fyra månader nu och fick nu för första gången chans att ansöka om ytterligare 1000kr efter att ha betalat tillbaka helt samt minimum-betalat ibland. (Endast chans att ansöka, inte testat, min Creditsafe är på Medel)

Vill uppdatera att jag utökade med 1000kr och blev godkänd, upplysningen visade på Medel Kreditvärdighet.

Uppdatering.

Har haft 4000 gräns i flera månader, sen chans till 1000 extra förra månaden. Återbetalade nu hela summan och kunde direkt ansöka om 8000 (godkänd) med Creditsafe på Medel.

Trodde det var kört men detta blev en ännu bättre månad, godkänd på flera håll trots dåliga förutsättningar. Smålånen försvinner mer och mer och månadskostnaden sjunker, kämpa på allihopa! :D

Hur fungerar denna minimum betalningen?
Är det "förlängningen"?
Eller var betalar man minimum beloppet?
Samt var ser man detta?

Hur fungerar denna minimum betalningen?
Är det "förlängningen"?
Eller var betalar man minimum beloppet?
Samt var ser man detta?

Logga in på deras sida, så ser du beloppen (minst att betala/förlängning respektive återlösa hela lånet)

Logga in på deras sida, så ser du beloppen (minst att betala/förlängning respektive återlösa hela lånet)
Jag ser endast förläng eller betala hela beloppet
Måste man betala förlägnings avgiften för att kunna betala minimum beloppet?

Jag ser endast förläng eller betala hela beloppet
Måste man betala förlägnings avgiften för att kunna betala minimum beloppet?

Minimum och förläng är samma sak hos dem. Så du kan betala det lägre beloppet eller hela lånet.

När du betalat hela brukar man få låna om igen (ibland med högre kreditgräns)

Förstår vad Youngdum$ menar. Tidigare har det stått ”minsta belopp” men nu på mitt nya lån står det antingen ”betala hela” eller ”förlängning” varav enbart förlängningsavgift och ränta, ingen amortering. Är det alltså för enbart första gången man förlänger eller, alltså ingen amortering?

Förstår vad Youngdum$ menar. Tidigare har det stått ”minsta belopp” men nu på mitt nya lån står det antingen ”betala hela” eller ”förlängning” varav enbart förlängningsavgift och ränta, ingen amortering. Är det alltså för enbart första gången man förlänger eller, alltså ingen amortering?
Exakt. Eller så fattade jag det iallafall i någon FAQ jag hittade på deras sida.. Screenshot_20200711_144153_com.android.chrome.jpg

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp