Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lumify och Gothia

Tyvärr, jag har jobbat över 300h i månaden i över 1 år nu. Kraschade, blev sjukskriven, blev av med jobbet pga sjukskrivning. Då raserade allt. Tycker ändå det känns skönt att slippa kämpa varje dag. Nu kommer jag veta vad jag har varje månad och kommer inte behöva kämpa ihjäl mig och vända på varenda krona. Tror detta blir toppen. Ska chansa på att ansöka om skuldsanering också.
Tråkigt att höra men skönt att du ändå landat i en bra känsla <3 Man kan inte göra mer än sitt bästa och det har du gjort med råge.

Tråkigt att höra men skönt att du ändå landat i en bra känsla <3 Man kan inte göra mer än sitt bästa och det har du gjort med råge.
Tack <3
Jag försökte iaf, det viktigaste var att jag skulle få en bostad innan kf. Och det har jag fått. Nu finns det inget som egentligen spelar någon roll om jag är hos kf. Jag kommer faktiskt ha mer pengar kvar att leva på med utmätningen. Ska ansöka om sanering om några månader också. Får hålla tummarna. Vore skönt att ha ett datum. Men skuldfri kommer jag bli oavsett nu. Förr eller senare. Det känns bra.

Tack <3
Jag försökte iaf, det viktigaste var att jag skulle få en bostad innan kf. Och det har jag fått. Nu finns det inget som egentligen spelar någon roll om jag är hos kf. Jag kommer faktiskt ha mer pengar kvar att leva på med utmätningen. Ska ansöka om sanering om några månader också. Får hålla tummarna. Vore skönt att ha ett datum. Men skuldfri kommer jag bli oavsett nu. Förr eller senare. Det känns bra.
❤️❤️❤️

Tack <3
Känns som ett bra utgångsläge nu och som du säger, skuldfri blir du oavsett :)

Nejdå, det blir inte missbrukad kredit. Jag släppte lumify, Vivus och sms pengar förra hösten. Credifi släppte jag för två månader sen.
Förra året bakade dem ihop de tre förstnämnda, landade väl på 96000. Betalar 4000 i månaden. Credifi var bara på 3000 och den bakade dem in med mina andra.

bättre att släppa, det sjukaste är att jag betalat 4000kr i månaden i ett år på dem tre, jag är fortfarande inte klar med räntan på dem. Det är 3600kr kvar i ränta innan jag faktiskt amorterar på skulden. Så sjukt.
Nu kommer jag släppa allt till kf så nu blir det ju betalningsanmärkningar.
Men klarar man att följa planen till Gothia så är det mer värt att släppa dem vidare tycker jag.
Lumify kom till gothia idag. Kvinnan ville ha 3000:- i månaden men fick henne att gå med på 2000:- som tillfällig avbetalningsplan i 6 mån. Väntar på credifi ska komma in också och hoppas då på att få behålla samma avbetalningsplan och betala in mer då jag kan.

Så dina skulder minskade inte trots att du betalade varje månad? Jag kommer ha en total skuld på ca 67000:- hos gothia. Jag har varit hos kronofogden en gång och vill inte dit igen... Men samtidigt vill man ju gärna att skulderna ska minska också .

Lumify kom till gothia idag. Kvinnan ville ha 3000:- i månaden men fick henne att gå med på 2000:- som tillfällig avbetalningsplan i 6 mån. Väntar på credifi ska komma in också och hoppas då på att få behålla samma avbetalningsplan och betala in mer då jag kan.

Så dina skulder minskade inte trots att du betalade varje månad? Jag kommer ha en total skuld på ca 67000:- hos gothia. Jag har varit hos kronofogden en gång och vill inte dit igen... Men samtidigt vill man ju gärna att skulderna ska minska också .
Hur mycket var Lumify på att de gick med på 2000?

Nej, mina skulder har inte minskat. Betalar bara av på räntan. Nu är det 3000kr kvar på räntan på ena lånet sen är det bara amortering. Helt sjukt.
Skönt att du fick den avbetalningsplanen. Försök få behålla samma mot att du höjer om sex månader, be dem baka ihop skulderna.

Nej, mina skulder har inte minskat. Betalar bara av på räntan. Nu är det 3000kr kvar på räntan på ena lånet sen är det bara amortering. Helt sjukt.
Skönt att du fick den avbetalningsplanen. Försök få behålla samma mot att du höjer om sex månader, be dem baka ihop skulderna.
Åh.. Nu blev man ju rädd att det kommer bli likadant för en själv att det aldrig minskar Vad gör man? Då kommer man ju bara betala ränta på lånen och aldrig bli skuldfri....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp