Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lumify och Gothia

Det har ju inte hamnat hos dem än? Lumify och credifi ringer/smsar flera gånger i veckan. Så än är det inte hos gothia.
Har du bestämt dig för att släppa båda är det bara att sluta betala och vänta på brev fr inkasso, antagligen Gothia.
Kan du lägga undan lite tills dess så gör det så är du förberedd. Men har de inte skickat till inkasso än så kommer du inte behöva betala denna månaden.

Jaha, men då är det bara att avvakta. Kommer det till dem denna månad så ska det betalas denna månad. Kommer det nästa så ska det in nästa. Dem håller sig till samma datum i slutet på månaden.
Blev det missbrukad kredit när du släppte dessa skulder? Har du nyligen fått en avbetalningsplan för nån av lånen?

Blev det missbrukad kredit när du släppte dessa skulder? Har du nyligen fått en avbetalningsplan för nån av lånen?
Nejdå, det blir inte missbrukad kredit. Jag släppte lumify, Vivus och sms pengar förra hösten. Credifi släppte jag för två månader sen.
Förra året bakade dem ihop de tre förstnämnda, landade väl på 96000. Betalar 4000 i månaden. Credifi var bara på 3000 och den bakade dem in med mina andra.

bättre att släppa, det sjukaste är att jag betalat 4000kr i månaden i ett år på dem tre, jag är fortfarande inte klar med räntan på dem. Det är 3600kr kvar i ränta innan jag faktiskt amorterar på skulden. Så sjukt.
Nu kommer jag släppa allt till kf så nu blir det ju betalningsanmärkningar.
Men klarar man att följa planen till Gothia så är det mer värt att släppa dem vidare tycker jag.

Nejdå, det blir inte missbrukad kredit. Jag släppte lumify, Vivus och sms pengar förra hösten. Credifi släppte jag för två månader sen.
Förra året bakade dem ihop de tre förstnämnda, landade väl på 96000. Betalar 4000 i månaden. Credifi var bara på 3000 och den bakade dem in med mina andra.

bättre att släppa, det sjukaste är att jag betalat 4000kr i månaden i ett år på dem tre, jag är fortfarande inte klar med räntan på dem. Det är 3600kr kvar i ränta innan jag faktiskt amorterar på skulden. Så sjukt.
Nu kommer jag släppa allt till kf så nu blir det ju betalningsanmärkningar.
Men klarar man att följa planen till Gothia så är det mer värt att släppa dem vidare tycker jag.
Tack för informationen. Tråkigt att höra att du måste släppa planen. Du får fortsätta kämpa. Till slut blir allt bättre!

Tack för informationen. Tråkigt att höra att du måste släppa planen. Du får fortsätta kämpa. Till slut blir allt bättre!
Tyvärr, jag har jobbat över 300h i månaden i över 1 år nu. Kraschade, blev sjukskriven, blev av med jobbet pga sjukskrivning. Då raserade allt. Tycker ändå det känns skönt att slippa kämpa varje dag. Nu kommer jag veta vad jag har varje månad och kommer inte behöva kämpa ihjäl mig och vända på varenda krona. Tror detta blir toppen. Ska chansa på att ansöka om skuldsanering också.

Tyvärr, jag har jobbat över 300h i månaden i över 1 år nu. Kraschade, blev sjukskriven, blev av med jobbet pga sjukskrivning. Då raserade allt. Tycker ändå det känns skönt att slippa kämpa varje dag. Nu kommer jag veta vad jag har varje månad och kommer inte behöva kämpa ihjäl mig och vända på varenda krona. Tror detta blir toppen. Ska chansa på att ansöka om skuldsanering också.
Skönt att höra att du ändå är positiv och kan se en vändning. Ta hand om dig, fortsätt se positivt och stort tack för bra info.

Hej! Hur kan du bli av med jobbet pga sjukskrivning? Det är inte lagligt. <3 Kram

Hej! Hur kan du bli av med jobbet pga sjukskrivning? Det är inte lagligt. <3 Kram
Har man idioter till arbetsgivare så är allting möjligt. Jag vet att det inte är lagligt. Men dem hävdar ju annat. Vet fler arbetsgivare som gjort samma sak, eftersom att jag har haft flera chefspositioner är detta något jag vittnat många gånger under året tyvärr. Fruktansvärt är det.
kram till dig

Skönt att höra att du ändå är positiv och kan se en vändning. Ta hand om dig, fortsätt se positivt och stort tack för bra info.
Absolut! Det kommer ju att bli bra, förr eller senare. Det känns riktigt bra faktiskt. Har berättat för alla också sönder känns lättare och jag får mycket hjälp nu av familj.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp