Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lumify och Credifi

Fick detta mail ang fick ett sms om att Lumify kan erbjuda en betalningsplan.
Men fattar inte riktigt hur dom menar? Mitt ärende hos Credifi är redan hos KF, Delgiven.

Hej,

Tack för att du kontaktar oss!

Vi kan dessvärre inte dra tillbaka ärendet från Kronofogden utan att en full återbetalning inkommer per omgående.
Inkommer ingen betalning innan ditt utslag som du kommer att motta från kronofogden så blir nästa steg att ansöka om verkställighet vilket innebär löneutmätning, bostads utmätning mm.
Vi kan dock på med på en betalplan på där du betalar:

Credifi:

2024-02-26: 3461 kr
2024-03-26: 3384 kr
2024-04-26: 3307 kr
2024-05-26: 3231 kr

Lumify:

2024-02-26: 5661 kr
2024-03-26: 5522 kr
2024-04-26: 5383 kr
2024-05-26: 5244 kr
2024-06-26: 5104 kr

Detta kommer förhindra att vi ansöker om verkställighet Notera även att en administrationsavgift på 200kr är inberäknad.

Om inbetalningen uteblir skickas ansökan om verkställighet per omgående till Kronofogdemyndigheten för vidare indrivning.
Återkom gärna med hur du vill gå tillväga.

Det ser ju ut som om du får en chans att betala av innan de ansöker om verkställighet.

Betalar Du enligt plan så slipper Du löneutmätning, tillgångsutredning osv…
Dock kommer det generera utslag och betalningsanmärkning.

Enda sättet att undkomma utslag och anmärkning är att betala hela skulden inan utslag sker.

Det är min tolkning iaf, ganska OK möjlighet att få tycker jag.

Betalar Du enligt plan så slipper Du löneutmätning, tillgångsutredning osv…
Dock kommer det generera utslag och betalningsanmärkning.

Enda sättet att undkomma utslag och anmärkning är att betala hela skulden inan utslag sker.

Det är min tolkning iaf, ganska OK möjlighet att få tycker jag.
Då försöker jag hellre att betala allt direkt innan 26 feb. Tycker det är en konstigbetalplan.

Om du ännu inte skrivit på delgivningen så kan du förhala ev så du även hinner få marslönen. Med is i magen borde det gå

Har redan skrit på, den 26 och 29 feb ska det vara betalt
Kan du betala allt på en gång så är det ju klart bäst, då kan Du ju även slippa undan en eller två anmärkningar.

Dock har ju inte betalplanen med delgivningen att göra, betalplanen är ju för att det inte skall ansökas om verkställighet.

Men kan Du betala allt på en gång så gör det, då är ju allt grönt sen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp