Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lumify - Nekad uttag

Hej,

Jag råkade betala in både för den här månaden och nästa månad när jag var 2 dagar sen med min inbetalning.
Hade ingen aning om att Lumify lägger på nästa månads lägsta belopp innan betalningen har skett och nu blir jag nekad uttag.

Jag har aldrig blivit nekad uttag av de förut, någon annan som vart med om liknande? har de blivit hårdare helt plötsligt?

Hej,

Jag råkade betala in både för den här månaden och nästa månad när jag var 2 dagar sen med min inbetalning.
Hade ingen aning om att Lumify lägger på nästa månads lägsta belopp innan betalningen har skett och nu blir jag nekad uttag.

Jag har aldrig blivit nekad uttag av de förut, någon annan som vart med om liknande? har de blivit hårdare helt plötsligt?
Vad surt! Har du frågat dem varför du nekas uttag när du råkat betala dubbelt. Eller var du sen med en faktura?

Hej,

Lumify fick nyligen en sanktionsavgift på 4,5 miljoner då dom systematiskt lånat ut trots att man inte kan betala tillbaka.

Hej,

Var glad för att dem nekar uttag, betala av så fort som möjligt och undvik dessa ockrare.

Jag fick Mail att jag fått en felaktig utbetalning på 11000:- i april. Som jag snarast skulle betala annars skulle de ta till rättsliga åtgärder. Lustigt IOM att jag slutbetalade allt hos dessa i juni???
Har bett om underlag så jag verkligen kan stämma av att jag fått 11000:- som jag inte betalat men det vägrar de ge mig.
Har klntaktat konsumentverket för vägledning. Tänker inte betala 11000:- utan underlag.

Jag fick Mail att jag fått en felaktig utbetalning på 11000:- i april. Som jag snarast skulle betala annars skulle de ta till rättsliga åtgärder. Lustigt IOM att jag slutbetalade allt hos dessa i juni???
Har bett om underlag så jag verkligen kan stämma av att jag fått 11000:- som jag inte betalat men det vägrar de ge mig.
Har klntaktat konsumentverket för vägledning. Tänker inte betala 11000:- utan underlag.
Det borde inte vara svårt få dem att ta fram underlag. Hur ser det ut när du loggar in på Mina sidor? Står det att du har 0 kr att betala? Kan du se historiken?

Kan bara ansöka om ny kredit vilket jag inte kommer göra. Är totalt omöjligt att se om jag fått 11000:- extra när jag kollar historiken på uttag och betalningar. Har fått sms att min kredit är slutbetald.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp