Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lumify inkassokrav

Hej!

Det är så att jag idag är 20 dagar sen med min betalning hos lumify. Vad jag har läst av andra så tar det upp mot 45+ dagar innan det skickas till Gothia.

Jag fick dock ett mail idag med ett "inkassokrav". Det har alltså gått 20 dagar sedan förfallodatum. De säger att jag har till den 22 okt att betala beloppet annars kan de skicka det till kronofogden. Jag får in lön den 25e så jag missar ju detta förfallodatum då.

Blir lite nojig nu att jag inte hinner betala innan de skickar vidare. Vad tror ni, är jag körd? Någon som haft liknande?

Bäst är om du kontaktar dem och meddelar att du kommer betala den 25e

Läs deras avtal som dom ska ha skickat när du tog lånet. (Finns på din profil hos dom också) Allmäna villkor tror jag det står under att dom kan säga upp lånet om man är mer än en månad sen, och efter uppsägning har kund 4 veckor på sig att betala ikapp för att återuppta betalningsplanen. Kolla det, sätt dig in i det och visa att du faktiskt vet vad som gäller. Får uppfattningen att dom försöker hota sig till inbetalningar på orätta grunder ibland.

Bäst är om du kontaktar dem och meddelar att du kommer betala den 25e
Jo jag gjorde det för några dagar sedan och de sa att de kan "notera" det men att en process ändå kommer att starta. Vet inte om det hjälper eller om man bara betalar 3 dagar sent och skickar ett mail att det är betalt dagen innan..

Jo jag gjorde det för några dagar sedan och de sa att de kan "notera" det men att en process ändå kommer att starta. Vet inte om det hjälper eller om man bara betalar 3 dagar sent och skickar ett mail att det är betalt dagen innan..
Spelar ingen roll om du betalar den 22 dom ser ändå inte pengarna förrän på måndagen den 24, betalar du då på natten till den 25 så är du egentligen bara en dag sen och så snabba är dom inte på att skicka dig vidare och alla vet att det kan ta 2-3 BANKDAGAR för pengarna att komma frma

Spelar ingen roll om du betalar den 22 dom ser ändå inte pengarna förrän på måndagen den 24, betalar du då på natten till den 25 så är du egentligen bara en dag sen och så snabba är dom inte på att skicka dig vidare och alla vet att det kan ta 2-3 BANKDAGAR för pengarna att komma frma
Det har du rätt i. Hade missat att 22a är på lördagen. Kanske hjälper något då :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp