Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lumify Inkasso

Tack snälla. Då tror jag att jag skippar att betala in något mer till dem. Sparar dem pengarna istället för att betala till gothia. Fick du kontakt med en bra handläggare hos dem via mejl eller telefon?

Ingen fara.

Det rekommenderas alltid att prata med dom på telefon under en öppen dialog skulle jag säga men då det var mitt första och hittills enda inkassoärende kände jag mig så obekväm att jag hellre mailade dom. Jag skrev ett formellt brev, gick inte in allt för mycket på detaljer utan framförde helt enkelt min vilja att betala men att jag skulle behöva fördela betalningen för att inte sätta stress på ekonomin.

Ingen fara.

Det rekommenderas alltid att prata med dom på telefon under en öppen dialog skulle jag säga men då det var mitt första och hittills enda inkassoärende kände jag mig så obekväm att jag hellre mailade dom. Jag skrev ett formellt brev, gick inte in allt för mycket på detaljer utan framförde helt enkelt min vilja att betala men att jag skulle behöva fördela betalningen för att inte sätta stress på ekonomin.
Tack! Jag älskar att prata, men kan således skriva lika väl. Vad tror du är en rimlig plan för mig i deras ögon? Skuld, säg 30.
hur kan jag förhandla detta bäst med dem? Har andra ärenden jag helst önskar att prioritera före.

Ja de har verkligen blivit hårdare. Blev skickad till inkasso (Gothia inkasso) efter lite mindre än 40 dagar.

Släppte mitt Lumify till Gothia för ca3 månader sedan. Skuld på ca 16000:- och betalade 2000 i månaden till Gothia. De började till och med samtalet med att fråga hur mycket jag tror jag klarar av att betala.
skulden ökade senare då jag släppte ytterligare ett lån på totalt 6k och jag betalar nu 2500:-. Gothia nämnde att de gärna ser att man betalar mer, men jag sa att jag inte klarar mer för tillfället och de gick med på 2500 till slut.

Det kommer till Kivra. Man kan även logga in enkelt på deras hemsida.

Fantastiskt! Jag släpper mitt dit, Det känns som det enda rimliga. Vart orolig för gothia då jag läst mycket dåligt om dem. Men nu känns det bättre. De flesta på senare tid verkar ändå fått rimliga avbetalningsplaner.

Skuld hos Gothia ca 22 000 kr, betalar 600 kr/mån. Betalade först 1000 kr men de gick med på en sänkning. Gothia har även alltid gett mig en betalfri månad per år när jag har bett om det.

Oj, det var verkligen bra! Det är utan tvekan nu. Detta släpper jag. Tack och hej lumify.

Ska dock tillägga att jag aldrig mejlat dem, ringer alltid och om jag märker att personen som svara är den typen som vi talat om här, då säger jag att jag få återkomma och lägger på. Ringer nästa dag och då svarar ngn annan som det går att resonera med och då blir det bra resultat. Det är så med Gothia.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp