Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lumify hjälp, sen 5 dagar med betalningen

Nej, det stämmer inte. De hottar med kronofogden och de driver eget inkasso men skitsnack. Till slut kommer de skicka till Gothia, precis som Vivus
Hmm okej kan vara så konstigt att ghotia svarar vissa av oss såhär:

"Hoppas inte Gothia menar endast pågående ärenden och inte nya. Vore synd om man tror att det ska skickas ditt men hamnar hos kronofogden"

Är dessvärre så. Fick detta svar från dem.

"Samarbetet med Luma Finans har sagts upp från och med 2023-12-10.

Det vi har i systemet kommer vi fortsätta arbeta med, men vi kommer inte importera nya ärenden

https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/credifi-och-lumyfi-vad-har-de-för-inkasso.24096/post-390453

Jag låg efter 3 månader utan att det hände något.

Hade månadsbetalning på 3,500kr och efter 3 månader fick jag betala in 14k med ränta etc så var saken ur världen. Smidigt faktiskt.

När jag väl släppte mina skulder ringde jag faktiskt till alla långivare och sa hur det låg till. De tog 6 månader innan den gick till inkasso

Jag låg efter 3 månader utan att det hände något.

Hade månadsbetalning på 3,500kr och efter 3 månader fick jag betala in 14k med ränta etc så var saken ur världen. Smidigt faktiskt.

När jag väl släppte mina skulder ringde jag faktiskt till alla långivare och sa hur det låg till. De tog 6 månader innan den gick till inkasso
Som jag märker av det jag läser har de blivit väldigt mycket strängare( Luma Finans) att de slutat med extern inkasso osv,

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp