Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lumify felaktig skuld?

Dom är tyvärr jättefula när det gäller utlåning gällande räntor och extra avgifter… har alltid varit det också
Ja visst är dom det. Men dom kan inte heller göra som som vill. I detta fallet så ville dom då att jag ska betala för 7 avier som inte kommer att skapas. Plus 7 extra lägsta betalnings avgifter plus ränta på 1år. Varför betala ränta på 1år om jag betalar in lånet efter 3 månader. Jävla svin är dom

Lumify och dess systerbolag är nog de värsta på marknaden. Har bara varit hos inkasso en gång för några år sedan och jag har haft 30+ olika långivare under åren. Anledningen var att Gothia inkasso hade mer humana avbetalningsplaner.

Jag har inget att tillägga i denna tråd mer än:

LÅNA ALDRIG FRÅN LUMIFY HUR ILLA DIN SITUATION ÄN ÄR, DET KOMMER INTE HJÄLPA.

Är uppläggningsavgift + endel ränta.
Men som du säger så är det direkt felaktigt om det inte står i ditt avtal.
Jag tvivlar dock på att någon anmälan kommer att leda till någonting, men det bör samtidigt uppmärksammas så det vore väl ändå bra att anmäla det.

Samtidigt tror jag att Finansinspektionen har bra koll på dessa och vet säkerligen med sig att dessa lurendrejare får sin verksamhet att rulla på just det här sättet.
Försök att verkligen satsa allt på att lösa ut dig snarast möjligt tänker jag, hur illa det än är att du får betala mer än vad som är avtalat.

Är uppläggningsavgift + endel ränta.
Men som du säger så är det direkt felaktigt om det inte står i ditt avtal.
Jag tvivlar dock på att någon anmälan kommer att leda till någonting, men det bör samtidigt uppmärksammas så det vore väl ändå bra att anmäla det.

Samtidigt tror jag att Finansinspektionen har bra koll på dessa och vet säkerligen med sig att dessa lurendrejare får sin verksamhet att rulla på just det här sättet.
Försök att verkligen satsa allt på att lösa ut dig snarast möjligt tänker jag, hur illa det än är att du får betala mer än vad som är avtalat.
Ja deras ide verkar vara.
Att när man tar lånet så skapar dom 10 fakturor direkt och ränta på varje faktura inklusive en betalalägst avgift. Detta lägger dom på i skulden direkt. Fina pengar för dom.

Ja visst är dom det. Men dom kan inte heller göra som som vill. I detta fallet så ville dom då att jag ska betala för 7 avier som inte kommer att skapas. Plus 7 extra lägsta betalnings avgifter plus ränta på 1år. Varför betala ränta på 1år om jag betalar in lånet efter 3 månader. Jävla svin är dom
Mitt gick till kfm och jag tror att jag betalt väldigt mycket mer än vad som är ok, ska kolla upp om de lagt på uppläggningsavgifter för hela året trots att lånet löses
Ja deras ide verkar vara.
Att när man tar lånet så skapar dom 10 fakturor direkt och ränta på varje faktura inklusive en betalalägst avgift. Detta lägger dom på i skulden direkt. Fina pengar för dom.
ja precis så är det. Mitt gick till kfm efter 100 dagar och jag fick betala ränta + alla uppläggningsavgifter framåt fast lånet löstes tidigare

Mitt gick till kfm och jag tror att jag betalt väldigt mycket mer än vad som är ok, ska kolla upp om de lagt på uppläggningsavgifter för hela året trots att lånet löses

ja precis så är det. Mitt gick till kfm efter 100 dagar och jag fick betala ränta + alla uppläggningsavgifter framåt fast lånet löstes tidigare
Det är exakt det dom göra lägger på allt det och så säger dom detta är din skuld.

Det är exakt det dom göra lägger på allt det och så säger dom detta är din skuld.
Detta är ju bedrägeri från deras håll. De har ju faktiskt gjort något olagligt. Hur i tusan ska man gå vidare med detta? Vart börjar man?

Hade tydligen betalt 945kr för mycket. Dom vägrar skicka tbx pengarna och svarar inte på
Mail längre. Kan man polisanmäla?

Men skickar dom inte till inkasso först och sedan Kfm? Är väl lag på det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp