Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lumify felaktig skuld?

Hej tog ett lån ifrån dessa i april månad på 6000.
I maj betalade jag in 1433kr som lägsta avgift. I juni betalade jag in 1107kr. Kvar av mitt lån nu är 6100kr. Dom säger att min skuld va på 8646. Mitt avtal säger 6000 ingenting annat. Dom säger det tillkommer uppläggningsavgifternoch grejer men det står inte på avtalet. Detta betyder att fast att jag betalar in hela beloppet nu så får
Jag ändå betala för alla kommande fakturaavgifter och räntor på dom frantida fakturerna om jag skulle fortsätta med planen. Är detta verkligen lagligt eller bör man anmäla någonstans.

Wow så impnerande smart du är

jag förstår att det är ränta. Men om du lånar 6000 så kan ju inte lånet direkt efter du godkänner det öka med 2600kr.
Dom har en uppläggningsavgft på 950kr

mitt lån ska då vara 6950 men enligt som så är det 8646. Dvs dom lägger på 60kr 9x plus ränta på varje faktura. Så i dett fallet spelar det ingen roll fast att jag slutbetalar den. Det är 7 betaltillfällen kvar. Om jag nu slutbetalar denna månad då ska man ju inte behöva betala 60kr i aviavgifter på avier dom inte kommer att skicka eftersom att skulden inte kommer existera

Tyvärr är väl dom allmänt ökända för att lägga på en massa avgifter och hutlösa räntor till höger och vänster så att skulden är väsentligt högre än från början. Dessa är en av aktörerna man bör undvika, men förstår ditt dilemma nu när du väl står där med återbetalningen. Ring och prata med dom, annars är det nog tyvärr i sin "ordning" och bara betala..

Tyvärr är väl dom allmänt ökända för att lägga på en massa avgifter och hutlösa räntor till höger och vänster så att skulden är väsentligt högre än från början. Dessa är en av aktörerna man bör undvika, men förstår ditt dilemma nu när du väl står där med återbetalningen. Ring och prata med dom, annars är det nog tyvärr i sin "ordning" och bara betala..
Jag ska betala in hela. Men jag vägrar betala för 7 extra aviavgifter ingen chans.

Dom får inte lägga på 9 stycken aviavgifter på lånesumman.varje aviavgift ska motsvara en specifik aviavgigt

Dom är tyvärr jättefula när det gäller utlåning gällande räntor och extra avgifter… har alltid varit det också

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp