Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lumify, fattar ingenting?

Hej! Min totala skuld på lumify var den 25/6 5800kr. Betalade in 1500kr som jag hade fått mail om, men fick min förvåning ett till mail där de ville ha 500kr till. Förstod inte varför men betalade i vilket fall. Nu till det extremt konstiga, istället för att skulden har minskat, har den ÖKAT med 500kr. Hur kan skulden inte ha minskat ett öre när jag precis betalat in 2000kr, utan istället ha ökats? Mina pengar bara svaldes och nu vill dem istället ha 3000kr, har varit i kontakt med kundtjänst flera gånger men får bara luddiga svar och ingen verkar veta vad som händer. Jag fattar verkligen ingenting.

Det låter skumt. Var det lägsta att betala 1500 kr? HAr du varit sen med betalning?
När jag hade dem hade de typ teknisk fel på hemsidan under en längre period så den visade inte rätt belopp.

Annars kontaktar du dem igen och skriver att du inte accepterar luddiga svar utan vill att de redogör för vad som hänt och varför skulden har ökat.
Visst var det Lumify som inte har telefonnummer att ringa till utan bara mejl?

Det låter skumt. Var det lägsta att betala 1500 kr? HAr du varit sen med betalning?
När jag hade dem hade de typ teknisk fel på hemsidan under en längre period så den visade inte rätt belopp.

Annars kontaktar du dem igen och skriver att du inte accepterar luddiga svar utan vill att de redogör för vad som hänt och varför skulden har ökat.
Visst var det Lumify som inte har telefonnummer att ringa till utan bara mejl?
De har jääävligt många olika nummer de ringer ifrån om man inte betalar efter förfallodatum.. :p

De har ju väldigt ”speciellt” upplägg på sina lån med 1 mån löptid och sen kan du betala typ 2 lax för att få en månad till på dig. Nåt sånt

De har jääävligt många olika nummer de ringer ifrån om man inte betalar efter förfallodatum.. :p
Då så… du får terrorisera tillbaka på alla deras nummer, ring oavbrutet och fråga vad de håller på med.

De har ju väldigt ”speciellt” upplägg på sina lån med 1 mån löptid och sen kan du betala typ 2 lax för att få en månad till på dig. Nåt sånt
Liknar Vivus med deras "förlängningsavgift" som det hette på typ 2000 kr varje måand för ett lån på 10 000 kr där amortering uppgick till den generösa summan av 140 kr! Fruktansvärt! Blir oerhört glad varje gång ngn här skriver om att de betalat tillbaka alt släpper alla dessa skitlån till inkasso. Och aldrig mer känner sig tvungna att låna där igen!

Längtar till den dagen alla de ockerbolagen kastas ut ur vårt land

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp