Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lumify förfallna fakturor – vad händer om jag inte kan betala?

Hej och tack för svaret.

Hur gjorde du? Kontaktade du dom direkt efter första inkassokrav kom eller ? Ska man vänta och se om det sägs upp och hamnar på inkasso får förhandling eller ska man prova direkt. Ursäkta idiotiska frågor men.... som sagt, aldrig låtit något bara gå iväg till inkasso. Har alltid betalat trots att det skapat nya krediter eller lån.

Men nu betalar jag mer än vad jag har i lön. Då räknar jag inte ens in matkostnaser.

Hej och tack för svaret.

Hur gjorde du? Kontaktade du dom direkt efter första inkassokrav kom eller ? Ska man vänta och se om det sägs upp och hamnar på inkasso får förhandling eller ska man prova direkt. Ursäkta idiotiska frågor men.... som sagt, aldrig låtit något bara gå iväg till inkasso. Har alltid betalat trots att det skapat nya krediter eller lån.

Men nu betalar jag mer än vad jag har i lön. Då räknar jag inte ens in matkostnaser.
Nu vet jag inte vad du tjänar, men med en vanlig knegarlön och månadskostnader på 20000:- så kan inte Luma Finans gjort en seriös kreditprövning med kalp, alltså följer dom inte konsumentkreditlagen. Jag har bråkat med dom i omgångar under flera år. Kontakta dom och förklara läget först och påtala den orimliga månadskostnaden.

Förvånad att ni är så många som är fast i Luma Finans klor är inte dom ganska hårda med krav på typ inga anmärkningar flickfri ekonomi osv?

Förvånad att ni är så många som är fast i Luma Finans klor är inte dom ganska hårda med krav på typ inga anmärkningar flickfri ekonomi osv?
Inte sist jag lånade av dom, då kunde jag utöka krediten upp till 3 ggr om dagen vid flera tillfällen och då var jag på kredit nr 4 och månadskostnad på 35000:- Bruttolön 34000:- så nej dom kollar verkligen noll.
Vet inte hur dom är nu, om dom är strikt. Tror det var sep/okt jag slutade använda deras krediter. Nu ska dom bara få igen sina pengar så jag slipper dom för gott.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp