Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lumify/Credifi vad händer om man blir sen?

Hur fungerar det om man blir sen med en månadsbetalning?
Börjar dom ringa en efter första dagen man är sen?
Skickas det något brev hem?

Okej jag tänkte om dom började skicka post och ringa direkt om man är sen, jag har bättre möjlighet att betala tillbaka nästa månad

Till mig började de skicka redan 1 vecka innan förfallo datum och påminde att snart skall det betalas sen ganska direkt efter förfallo datum började mejl och sms, sen efter ca 1 vecka kom samtalen de kunde ringa 2 gånger om dagen och ringde ungefär varje dag. Valde att låta det hamna hos gothia inkasso och det hamnade där efter 43 dagar sen (credifi)

Hatar dessa långivare. Kommer aldrig mer röra Lumify.

Vad jag gjorde med Lumify för att inte bli sen, (då dom fakturerar mitt i månaden sen får man massa avgifter direkt till lönen kommer) i väntan på samlingslån var att jag:

1. När lönen kom så betalade jag räkningen
hos Lumify, tog ut krediten direkt.

2. När pengarna kommit 10 minuter senare, så betalade jag räkningen som ligger uppe för nästa månad direkt på Lumify och tog ut krediten igen.

För direkt man betalat ena räkningen och tagit ut pengarna så kan man betala den för nästa månad och ta ut igen.

Ingen hållbar lösning i längden, men för att hålla sig rullande ett tag då deras räkningar är skyhöga.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp